„Capacitatea de producţie a fabricii se ridică la 20.000 de lavoare pe an, 80% dintre acestea fiind trimise la export. Cele mai mari vânzări sunt realizate pe pieţele din Danemarca, Suedia şi Norvegia, şi, din acest an, am început şi livrările în Olanda, Franţa, Ungaria şi Bulgaria”, a declarat Camelia Olesen, directorul executiv al companiei.

Kuma a inaugurat prima linie de producţie la Câmpina în 1998, după care în 2006 s-a mutat în Băneşti odată cu finalizarea primei investiţii de tip greenfield în valoare de 2 milioane de euro. La intrarea pe piaţa locală, cifra de afaceri a Kuma România era de 50.000 de dolari, iar anul trecut producătorul a rulat 2,8 mil. euro.
 
Fabrica din România produce lavoare ce au la bază modele dezvoltate în centrele de cercetare ale companiei din Danemarca. Astfel, o parte dintre acestea au în structură perle în bază de compozit, disponibil în trei variante de culori – negru, alb şi bej. Aventurinul, jasperul, agatele şi cuarţul sunt alte pietre semipreţioase care se mixează în marmură şi ajung în compoziţia produselor.

În ceea ce priveşte materia primă folosită în fabrica din România, directorul companiei a afirmat că marmura naturală este procurată exclusiv din România, în timp ce granitul, perlele, pietrele semipreţioase şi sticla sunt importate.

Producătorul a furnizat materiale pentru Arena Naţională, terminalul nou al Aeroportului Otopeni, pentru mallurile Băneasa Shopping City şi Sun Plaza şi pentru lanţurile hoteliere Continental, Ibis, Ramada şi Golden Tulip.