mai putin vizibile, continute in el. Etapele de lucru, precum si povestea turnarii acestui film devin, in contextul expozitiei, parti componente intr-o noua lucrare, alta decat filmul. Optiunea lui Radu Igazsag pentru o ecranizare dupa I.L. Caragiale are mai multe ratiuni: personale, estetice, profesionale si tehnice, cum ar fi provocarea continua exercitata de opera sa si de „Boborul” (a avut o prima tentativa de ecranizare a acestei povestiri in 1984), actualitatea lui Caragiale, si nu in ultimul rand, abordarea ironica a povestirii care actioneaza ca o invitatie pentru folosirea limbajului si mijloacelor specifice filmului de animatie. Igazsag a utilizat deopotriva avantajele oferite atat de tehnologia contemporana de realizare a filmului, cat si de limbajul si mijloacele, reunite, ale filmului de animatie si ale filmului interpretat de actori.Montajul alternativ prezent-trecut pune in permanent dialog timpi diferiti, spatii diferite (reale sau desenate), dar si mijloacele si expresivitatea specifice celor doua tehnici si limbaje folosite si din ratiuni de complementaritate. Pe langa filmul propriu-zis, in expozitie vom avea acces si la „anatomia” filmului – documentatia si diverse stadii de lucru, fotografii pregatitoare, locatii de filmare, desene – si ne putem face, in acest fel, o idee despre detaliile de realizare a filmului. Desi expozitia pune accentul pe filmul „Boborul”, datorita activitatii impresionante a artistului Radu Igazsag in domeniul filmului de animatie, documentar sau video, a fost inclusa in aceasta expozitie si o selectie de fragmente din cele mai cunoscute filme ale creatiei sale.Filmul „Boborul” a avut premiera pe 29 ianuarie 2004, a fost prezentat la mai multe festivaluri din Ungaria, Croatia, Japonia, Serbia, Slovenia, dar si la trei festivaluri desfasurate in Romania, iar la acestea din urma a fost si premiat. Galeria Noua este situata pe Str. Academiei 15 din Bucuresti. Expozitia „Boborul” este deschisa pana pe 6 februarie, de miercuri pana duminica, intre orele 11:00 si 19:00.