Într-un interviu acordat pentru Digi24, un ofițer antidrog a vorbit despre captura de aproape o tonă și jumătate de heroină din portul Constanța. Potrivit acestuia,  traficanții implicați au fost filați non-stop de polițiști.

El a mai adăugat că anchetatorii i-au urmărit inclusiv când se duceau în benzinării să bea cafea. Întrebat dacă traficanții s-au gândit vreodată că sunt monitorizați, ofițerul susține că totul a fost făcut în mod profesionist.

Totodată, el a mai precizat că a planificat luni de zile operațiunea de capturare a celor aproape 1500 de kilograme de heroină.

„Operațiunea a fost una dintre cele mai complexe desfășurate de poliția română și de antidrog în această perioadă. A durat mai mult de un an de zile să ne dăm seama de membrii grupării și cum opera în spațiul european această grupare. Au făcut anumite teste să își dea seama cum reacționează membrii grupării când este o situație dificilă, să pună puzzle-ul într-o anumită formă”, a spus ofițerul pentru Digi24.

Abia după câteva luni bune de filaj, oamenii legii au realizat că, de fapt, urmăresc o grupare internațională cu membri de diferite naționalități.

„Gruparea era destul de bine pusă la punct, cu membri diverși, cu diferite naționalități, acționa pe teritoriul Olandei, Belgiei, României, Bulgariei, aveau puncte de contact în Germania, Austria, Ungaria se descurcau destul de bine pentru introducerea cantităților de droguri”, a mai spus el.

Rolul românilor în traficul cu heroină

În ceea ce privește rolul românilor, se pare că aceștia se ocupau de partea de transport și de intrarea bunurilor în porturi. Totul ar fi pornit din Portul Constanța, atunci când heroina a ajuns în containere cu materiale de construcții urcate pe un vapor din Iran.

„Când au avut toate datele, polițiștii au organizat o operațiune în opt țări din Uniunea Europeană. Totul a pornit din Portul Constanța, unde heroina a ajuns în containere cu materiale de construcții urcate pe un vapor din Iran. Le-au lăsat însă să treacă”, a adăugat ofițerul.

Acesta a mai explicat și modul în care membrii grupării erau dirijați. Aceștia aveau de respectat anumite trasee, iar oamenii legii se temeau că ei ar putea fi monitorizați inclusiv pe GPS.

El a aminitit și de un eveniment în care unul dintre colegii săi a băut cafeaua împreuna cu membrii grupării în timpul unui filaj.

„La volanul TIR-urilor care contau, în care erau drogurile, erau membrii grupării care erau dirijați, raportau la anumite intervale traseul pe care îl urmează, aveam suspiciuni că sunt monitorizate prin GPS de către grupare. Membrii grupării, pe lângă că se feresc de organele legii, se feresc și de alte grupări. Au anumite metode pentru a contracara eventualele urmăriri. Mi-aduc aminte că unii colegi ai mei au fost atât de aproape încât au băut cafele împreună, fără să știe cu cine vorbesc.

După ore întregi de drum, a avut loc prima interacțiune cu unii dintre membrii grupării, când au fost și reținuți. Au intervenit la momentul oportun și au putut să vadă legăturile pe care acea grupare o avea în acel stat.

De menționat este faptul că, până în prezent, în acest dosar au fost reținute peste 10 persoane.