Nicolae Ciucă, prezent la inaugurarea podului de la Brăila

Fostul premier și actualul președinte al Senatului a fost prezent, astăzi, la inaugurarea celebrului pod de la Brăila. Nicolae Ciucă a transmis că e mulțumit de acest proiect și că e un motiv de mândrie națională.

„Este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989. A ieșit un lucru trainic. Mulțumim sprijinului european consistent pentru acest obiectiv.

Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar. Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos.

Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții.

Una dintre prioritățile majore ale acestei coaliții de guvernare este chiar dezvoltarea infrastructurii. (…)

Nu întâmplător podurile sunt unul dintre cele trei simboluri prezente pe bancnotele europene. Însăși finanțarea pentru acest pod provine, așa cum spuneam, în proporție de 85%, din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Investim împreună în infrastructură știind că investițiile atrag noi investiții. Reamintesc că am încheiat anul 2022 cu un nivel record al investițiilor de la bugetul de stat – peste 72 de miliarde de lei, în creștere cu 22,4% față de anul precedent. De asemenea, un alt record – investițiile străine în România – peste 11 miliarde de euro într-un singur an.

Și lucrul acesta se vede în șantierele care sunt deschise, și discutam cu domnul prim-ministru, peste tot în țară. Cifrele nu sunt doar pe hârtie, iată, și aici le vedeți cu ochiul liber. Avem un pod solid pentru români și pentru toți cetățenii UE.

Uitându-ne în trecut, ne amintim că în 1895 era inaugurat un alt pod peste Dunăre, podul Regele Carol I, care asigura conexiunea feroviară între București și Constanța.

Astăzi, la aproape 130 de ani distanță, continuăm să creăm legături între românii din Dobrogea, Muntenia și Moldova. Continuăm să dezvoltăm România și regiunile românești de la Dunărea de Jos și Marea Neagră. Continuăm astfel să dezvoltăm România în Europa.

Aici, la granița estică a țării, investițiile noastre exprimă încrederea în viitorul României și în viitorul prosper al Europei de Est, care include Republica Moldova și Ucraina. Și din acest punct de vedere România e pregătită să sprijine modernizarea Republicii Moldova și reconstrucția Ucrainei”, a declarat președintele Senatului, Nicolae Ciucă.

Cu ce viteză se poate circula noaptea pe podul suspendat de la Brăila

Circulaţia rutieră se va desfăşura începând cu ora 13:00, cu restricţie de viteză de 80 km/oră, iar noaptea, în intervalul orar 21:00 – 06:00, de luni până vineri, circulaţia pe pod va fi suspendată.

În weekend-uri şi de sărbători legale, chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii, circulaţia rutieră va fi deschisă. Aceste prevederi se aplică până la data de 30 noiembrie 2023”, a transmis, joi, Centrul Infotrafic.

Podul suspendat de la Brăila, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani

Vă amintim că, în data de 27 mai 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii au convenit încheierea Contractului de Finanţare nr. 36 pentru proiectul „Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” în vederea acordării finanţarii nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

„Obiectivul general al proiectului este de a contribui la dezvoltarea Dobrogei prin asigurarea unei legături moderne cu coridorul de conectivitate naţional 3 (Bucureşti-Moldova), precum şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzit pentru traficul internaţional către Bulgaria şi Turcia.

Noua legătură va reduce timpul de călătorie, costurile de funcţionare ale vehiculelor şi expunerea populaţiei la poluarea aerului şi a zgomotului şi îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii de-a lungul căilor de acces la Dunăre având ca puncte de trecere în Brăila şi Galaţi.

Podul suspendat peste Dunăre este, în momentul de faţă, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, materializată prin asocierea a două firme – una din Italia şi cealaltă din Japonia. Supranumit «Golden Gate» al României, podul suspendat peste Dunăre a atins noi înălţimi, distanţa dintre cei doi piloni înalţi de 192,64 m, cunoscută şi ca deschiderea centrală, este de 1.120,00 m. Această minune inginerească a României are o lungime totală de 1.974,00 m.

Valoarea totală a proiectului, actualizată prin Actul Adiţional nr. 2/02.02.2022, este de 2.593.608.633,43 lei, 85% fiind contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională. Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km, iar drumul de legătură cu DN 22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km”, a transmis, atunci, CNAIR.