Toate detaliile au fost prezentate marți, 29 iulie, în cadrul unui eveniment organizat la București, în prezența investitorilor, partenerilor cheie, liderilor din domeniu și a reprezentanților media. Proiectul NIBIRU este situat între Costinești și Tuzla și se se va desfășura pe o întindere de 1,6 milioane de metri pătrați și propune un concept radical diferit de dezvoltare turistică, economică și culturală pentru litoralul autohton.

„Proiectul reprezintă o resetare culturală, o renaștere pentru litoral românesc, o nouă viziune pentru turismul estival”, a declarat Andrei Șelaru. (sursă foto: NIBIRU)
„Proiectul reprezintă o resetare culturală, o renaștere pentru litoral românesc, o nouă viziune pentru turismul estival”, a declarat Andrei Șelaru. (sursă foto: NIBIRU)

NIBIRU și controverse

Lansarea vine ca urmare a unei campanii de teasing care a stârnit un val amplu de interes la nivel național. Sute de influenceri, artiști și creatori digitali au distribuit, simultan, o imagine enigmatică cu o planetă roz, fără niciun indiciu explicativ. Simbolul a devenit viral și a fost preluat spontan de zeci de comunități online. Astăzi, enigma a fost elucidată: planeta roz este NIBIRU.

NIBIRU reprezintă o stațiune edificată de la zero, în baza unui plan urbanistic meticulos, care respectă cele mai exigente norme de design, funcționalitate și operare. Inițiativa este un oraș sezonier, funcțional exclusiv vara, dar complet operațional. Reflectă o investiție privată de peste 50 de milioane de euro, cea mai mare realizată vreodată de mediul privat în domeniul divertismentului din România.

„Litoralul românesc a avut, anul acesta, una dintre cele mai proaste sezoane din istoria sa. Turismul estival este în declin, este un lucru care nu mai poate fi negat. Și, din păcate, din ce în ce mai mulți români aleg să-și facă vacanțele în alte țări precum Grecia, Bulgaria sau Spania. Declinul nu mai poate fi ascuns, e vizibil și scăderea este una accelerată. Iar din ce în ce mai mulți români acuză o problemă sistemică. De la gașca de tineri care poate merge pentru prima dată la mare, la familie cu copii, cu toții merităm ceva mai mult”, a declarat în cadrul evenimentului Andrei Șelaru (Selly), Managing Partner și CEO NIBIRU.

Mai mult decât o destinație 

NIBIRU înseamnă acum mai mult decât o simplă destinație. Este un ecosistem complet de divertisment, cultură, activitate sportivă, comerț, gastronomie și expresie artistică, care se adresează tuturor categoriilor de vârstă. De la familii cu copii, la adulți între 25 și 30 de ani, la adolescenți și studenți, până la persoane trecute de 45 de ani, NIBIRU oferă experiențe pentru fiecare. Conform filosofiei NIBIRU, toți românii merită o alternativă superioară de recreere pe litoral. Iar noua stațiune este o platformă de revitalizare a țărmului românesc. O stațiune care nu doar consumă resurse, ci contribuie cu locuri de muncă, expresie culturală și perspectivă.

„Proiectul reprezintă o resetare culturală, o renaștere pentru litoral românesc, o nouă viziune pentru turismul estival. E genul de proiect care se întâmplă odată la câteva generații și este cea mai mare investiție privată făcută vreodată în sectorul de divertiment din România. Și, cu siguranță, reprezintă investiția care va avea cel mai mare impact în evoluția turismului românesc din toate timpurile. E momentul ca litoralul românesc să nu mai trăiască din amintiri, ci să scrie istorie”, a subliniat Andrei Șelaru.

NIBIRU înseamnă acum mai mult decât o simplă destinație. Este un ecosistem complet de divertisment, cultură, activitate sportivă, comerț, gastronomie și expresie artistică, care se adresează tuturor categoriilor de vârstă. (sursă foto: NIBIRU)
NIBIRU înseamnă acum mai mult decât o simplă destinație. Este un ecosistem complet de divertisment, cultură, activitate sportivă, comerț, gastronomie și expresie artistică, care se adresează tuturor categoriilor de vârstă. (sursă foto: NIBIRU)

NIBIRU înglobează patru zone principale într-un singur concept:

  • un centru comercial în aer liber cu restaurante, cafenele și magazine de modă;
  • un parc de distracții și un perimetru amplu dedicat familiilor;
  • o scenă multifuncțională pentru festivaluri și concerte, cu o capacitate de până la 150.000 de participanți – echivalentul a 3 Arene Naționale;
  • și cel mai extins club open-air din lume: NIBIRU Arena, cu 30.000 de locuri.

Întregul complex este legat printr-o promenadă impresionantă care va găzdui, seară de seară, spectacole artistice, instalații creative, artiști de stradă și momente tematice.

O echipă bine pregătită în spate

Echipa de implementare este alcătuită din specialiști cu experiență vastă în industriile creative, divertisment, dezvoltare imobiliară și ospitalitate. Conceptul artistic este semnat de Joshua Cox, fondator SOLE DXB (Dubai). Coordonarea evenimentelor este realizată de George Carabelea (Beach, Please!), iar Fady Zaidan, din partea LOFT Group, ocupă rolul de Head of Experience & Entertainment.

Implementarea lucrărilor de construcție este gestionată de BRISK Group, prin Claudiu Bisnel (Managing Partner) și Cătălin Podgoreanu (Project Manager & Technical Director). Printre persoanele-cheie implicate se numără: George Carabelea (General Producer), Claudiu Ilioiu (Head of Partnerships și reprezentant Global Records Group), Flavia Ionescu (Brand Partnerships), Răzvan Luca (Lead Architect), Robert Munthiu (Head of Marketing), Bogdan Gheorghiu (Food & Drinks Manager), Daniel Nistor (Leasing Consultant) și Marius Măgureanu (Legal Advisor).

„Pentru noi, a construi NIBIRU a însemnat să imaginăm nu doar un spațiu fizic, ci un sistem complet de interacțiuni, scenarii, fluxuri și emoții. Tot ce se întâmplă aici are o logică, un ritm și o poveste”, a declarat Joshua Cox, arhitectul conceptului NIBIRU și cofondator al Sole DXB (Dubai).