Nereguli uriașe la STB. Diferențe între consumul real de combustibil și cantitatea alimentată la una dintre autobaze

Dezvăluirile făcute de Buletin de București cu privire la modul în care motorina ar fi scoasă din autobazele STB a determinat începerea unui control intern care a scos la iveală că există o diferență uriașă între consumul real al autovehiculelor și cantitatea de combustibil alimentată la Autobaza Titan.

Concret, controlul intern a arătat o diferență de aproape 17 tone de combustibil, scrie sursa anterior citată, care adaugă că la acest deficit mai sunt adăugate și consumurile instalații.lor de încălzire pentru saloanele mașinilor. Este de menționat că acestea au rezervoare separate.

Controlul despre care este vorba a început în momentul în care greva șoferilor STB, de la începutul acestui an, s-a terminat. La vremea respectivă auditorii au verificat mai multe documente pentru luna octombrie 2021 cu privire la motorina consumată. Documentele arată o diferență de 17.214 litri între consumul înregistrat și cantitatea de motorină alimentată la pompele din autobază.

La vremea în care a fost întocmit documentul, un litru de motorină era aproximat 7 lei, ceea ce înseamă că pentru cei 17.214 litri de motorină anterior menționați s-a cheltuit suma de 173.124 de lei.

Instalațiile de încălzire au fost și ele verificate

Pe de altă parte, auditorii au verificat și consumul instalațiilor de încălzire ale autobuzelor. Standardul de consum pentru instalațiile Webasto este de 3,9 litri/ora de funcționare, însă controlul a scos la iveală un consum mediu de 5,7 litri/ora de funcționare.

Dacă consumul de la autobuzele Mercedes Citaro este adunat cu cel de la autobuzele Otokar vom ajunge la încă 7,5 tone de motorină în luna octombrie.

La vremea protestului, un șofer al STB a vorbit, pentru sursa anterior citată, despre aceste furturi de combustibil.

”Majoritatea șmecheriilor le fac prin Webasto. La ciupeală, la garaj, de la șoferi până la șefi. La mine nu s-a pus problema niciodată să nu dau drumul la căldură. Eu bag mașina imediat la garaj dacă nu merge căldura. Tâmpeniile de Otokar fac probleme din astea pentru că sunt foarte prost concepute. Rezistența de la Webasto se arde foarte repede. Eram într-o zi câteva mașini la cap de linie, toate cu aceeași problemă. Erau 9 grade în mașină. Cum să țin oamenii la 9 grade? Plus că până la urmă stau și eu acolo timp de opt ore. La Citaro e altfel. Îți citește numărul de ore de funcționare de la Webasto și o dau din pix. În loc de 100, trec 200 de ore. Plus că se mai contabilizează și în aerul condiționat”, a explicat șoferul STB, pentru sursa citată.