personalizate si tarifele mici. O veste buna pentru turistii romani, o concurenta ce nu poate fi neglijata pentru agentii. Un semn de maturizare a pietei si de aliniere la standardele europene, care fac o diferenta clara intre touroperator si agentie revanzatoare: primul creeaza programe turistice si le vinde agentiilor, in timp ce acestea lucreaza direct cu publicul. Asa va functiona si DerTour Romania, comercializand programe catre agentiile acreditate. Tarifele sunt stabilite in Germania si nu pot fi modificate, puterea de negociere a firmei-mama fiind uriasa in comparatie cu agentiile din Romania. „Intrarea DerTour va avea ca efect directionarea ofertei si a turistilor romani catre piata externa, iar cea interna va avea de suferit. Pentru turisti este un lucru bun, insa hotelierii romani vor pierde, pana cand vor invata ca tarifele se stabilesc cu cateva luni inainte si nu se mai modifica. Piata turistica este asaltata de ofertele marilor touroperatori europeni – TUI are 22 de agentii acreditate, iar Neckermann are 15 – ceea ce va duce la cresterea deficitului comercial”, este de parere Cornel Gaina, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Insa TUI si Neckermann raman, deocamdata, imuni la farmecele Romaniei, care nu poate indeplini pretentiile lor ridicate. 10.000 de turisti pe sezon, asta este conditia ca piata romaneasca sa devina interesanta pentru cei doi „monstri”. Iar pentru romani este relativ greu sa prinda ofertele lor atractive, dintr-un motiv foarte simplu: nemtii sunt obisnuiti sa-si rezerve concediile cu trei-patru luni inainte. Asa ca pe ultima suta de metri, pentru romani raman disponibile doar cele mai scumpe pachete. In plus, un alt dezavantaj este acela ca transportul este asigurat pe curse charter din Germania, iar un bilet de avion Bucuresti-Frankfurt costa cel putin 300 de euro. Nasterea DerTour Romania este consecinta unui pariu castigat de Radu Colfescu, pana in 2001 directorul agentiei 2HTravel si apoi reprezentantul Eurotours, cea mai mare agentie de turism din Austria. „Anul trecut vinzarile in Romania au crescut cu 65% fata de 2002, iar ca urmare a acestui succes, nemtii s-au convins ca piata romaneasca are un potential mare si au hotarat ca merita sa incerce”, relateaza Radu Colfescu, director DerTour Romania. Pentru 2004, DerTour Romania preconizeaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro si sase mii de turisti. Asta inseamna o crestere cu 50% a vanzarilor fata de anul trecut, in conditiile in care reprezentantii industriei turistice estimeaza o crestere a pietei de 20-30%, la fel ca in 2003, iar acest ritm se va mentine. Cum este privita aparitia DerTour de catre agentiile de turism? „Mi se pare destul de complicat sa lucrezi cu touroperatorii mari, in principal pentru ca au conditii stricte de rezervare si penalizari drastice la anularea rezervarilor. Iar turistii romani nu inteleg de ce trebuie sa plateasca jumatate din suma sau chiar mai mult pentru ca s-au razgandit si nu mai vor sa plece in concediu in iunie, ci in iulie. In aceste conditii, eu, ca agentie, risc sa pierd clientii, asa ca prefer sa colaborez cu agentiile locale”, explica Ionut Bacila, director de marketing la Vacanta. Deocamdata, scopul DerTour este sa vanda turistilor romani programele straine. Aducerea nemtilor in Romania face parte din planurile de viitor apropiat, insa pentru moment Romania nu exista ca destinatie decat intr-unul din cele 36 de cataloage ale touroperatorului. In catalogul de city-breaks (scurte vacante in orase), Bucurestiul apare pe aceeasi pagina cu Budapesta, iar daca nu te uiti cu atentie, este posibil sa sari peste cele doua hoteluri incluse in oferta. Radu Colfescu spera ca in cataloagele de anul viitor Romania sa beneficieze de o pagina separata, care sa contina macar trei-patru hoteluri din Capitala, plus hoteluri din Timisoara si Cluj, precum si tururi de oras sau excursii optionale de o zi-doua. De asemenea, este planificata introducerea ofertelor romanesti in cataloagele specializate de schi, destinatii de vara si wellness (tratamente balneoclimaterice). Radu Colfescu mizeaza pe destinatiile exotice, cum ar fi Cuba, Kenya sau Mexic, dar si pe punctul forte al DerTour, city-breaks, tinand cont ca in fiecare saptamana vor fi lansate oferte speciale si reduceri de last-minute. Oficialii DerTour estimeaza ca destinatiile exotice vor fi favorizate in acest an de raportul euro-dolar, in conditiile in care partenerii externi ofera reduceri de pana la 25% pentru Asia, 20% pentru SUA, si 15% pentru Caraibe. De asemenea, in acest an se preconizeaza reduceri de 10% pentru ofertele din Cehia, Polonia, Franta, 5% pentru piata din Italia, Malta, Cipru si 4% pentru excursiile in Marea Britanie.

Thailanda
Un sejur combinat (Bangkok – Pattaya) oferit de J’Infotours, de 12 zile in Thailanda, costa 1.130 euro, in tarif fiind incluse biletul de avion, cazare, demipensiune, toate taxele. Oferta DerTour – un sejur de sapte nopti in Pattaya la hotel de patru stele costa 886 euro (cazare, mic dejun, bilet de avion Bucuresti-Bangkok).

CUBA
Un sejur all inclusive de sapte nopti in Varadero, la hotel de patru stele, costa 1.233 euro/persoana prin Happytour (oferta Thomas Cook/Neckermann), cu mentiunea ca in tarif este inclus transportul pe cursa charter din Frankfurt, MALnchen sau Viena. Oferta DerTour – un sejur de 7 nopti in Varadero, la hotel patru stele, costa 1.207 de euro (cazare, demipensiune, bilet de avion din Bucuresti).

Mauritius
Simpaturism (prin intermediul TUI) ofera cazare in Anse La Raie, la hotel de trei stele, tariful fiind de 92 euro/persoana/noapte, incluzand demipensiune. Oferta DerTour – un sejur de sapte nopti la hotel de patru stele costa 1.393 de euro (cazare, demipensiune, bilet de avion din Bucuresti).

cine este Dertour
· Cu o experienta de peste 85 de ani, operatorul german este specializat in vacante individuale, la cerere. Nu exista pachete gata create, ci doar oferte modulare care se pot combina intre ele.
· De la inceputul anului 2000, DerTour face parte din holdingul german Rewe, care mai detine si brandul turistic ITS. In Romania, concernul Rewe este prezent prin intermediul lantului de supermarketuri Billa.
· Cu 70 de cataloage anual, doua milioane de turisti pe an si o cifra de afaceri de 943 milioane de euro, DerTour este al treilea touroperator european.
· In Germania, DerTour detine pozitia de lider de piata pe segmentul de city-breaks (excursii de trei-patru zile in orase), punand la dispozitia turistilor oferte in 160 de orase.
· DerTour Romania va vinde si pachetele turistice ale Meier’s, operator specializat pe vacante exotice, precum si ale ADAC, operator specializat in excursii cu automobilul. Ambele branduri fac parte din grupul Rewe.