Grupul britanic Ineos, controlat de miliardarul Jim Ratcliffe, renumit pentru sprjinul oferit campaniei în favoarea Brexitului, poartă discuţii cu grupul german Daimler pentru a-i prelua uzina de la Moselle (Franţa) unde urmează să construiască viitorul model 4X4 Grenadier, informează Bloomberg.

În 2017, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor.

”O nouă oportunitate”

Marţi, directorul comercial de la Ineos Automotive, Mark Tennant, a declarat că în prezent compania analizează posibilitatea de a prelua uzina Daimler de la Moselle (Franţa) şi să renunţe la varianta producţiei în Ţara Galilor.

„Covidul a aruncat în aer foarte multe lucruri şi ne ofertă o nouă oportunitate care nu era disponibilă anterior. Lucrurile se mişcă foarte rapid şi încă nu am ajuns la un acord final”, a spus Mark Tennant.

Potrivit acestuia, cumpărarea unei uzine existente ar permite Ineos să recupereze timpul pierdut şi să îşi respecte obiectivul de a demara producţia de automobile de teren până la finele lui 2021 şi să înceapă să le vândă în 2022.

Jeepul retro care să bată Land Rover Defender

Jim Ratcliffe, deţinătorul unei averi evaluate la 20 de miliarde de dolari, a fost unul din cei mai vehemenţi susţinători ai campaniei în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Grenadierul de teren este un jeep retro cu care Jim Ratcliffe vrea să bată Land Rover Defender. Iar mogulul cu afaceri în industria chimică speră că Grenadierul său retro va atrage atenția fermierilor din Regatul Unit.

Trebuie precizat că termenul ”grenadier” desemnează mai multe tipuri de soldați din diverse epoci ale istoriei, îndeosebi ale celei europene.

În timpul războaielor napoleoniene, majoritatea Marilor Puteri Europene dețineau unități de grenadieri, fiind unități formate din cei mai masivi și mai curajoși soldați de infanterie.