Compania lui Bill Gates a lansat o versiune de test a noii sale tehnologii de cautare. Momentul este crucial pentru cel mai mare producator de software din lume, in conditiile in care pe piata motoarelor de cautare se invart miliarde de dolari. Victoria pe o asemenea piata ar insemna o noua sursa de crestere pentru Microsoft.La inceputul acestui an, reprezentatii Microsoft au ajuns la concluzia ca au facut o greseala prin faptul ca nu si-au dezvoltat propria tehnologie de cautare. Pentru a recupera timpul pierdut in fata Google, Microsoft a investit 100 de milioane de dolari.Pana acum, compania a folosit tehnologia de cautare furnizata de Inktomi pentru portalul MNS. Insa, compania Inktomi a fost cumparata acum un an de catre un alt important conuncurent pe piata motoarelor de cautare, Yahoo!. Cel mai probabil, Microsoft va renunta la serviciile companiei Inktomi, atunci cand va avea loc lansarea oficiala a noului motor de cautare, preconizata anul viitor.Microsoft isi foloseste toate armele pe care le are la dispozitie. MSN Music si Encarta, enciclopedia online a Microsoft, vor juca si ele un rol in noul motor de cautare. Cand un utilizator cauta informatii despre populatia unui oras ori despre un artist, acestea vor fi oferite din bazele de date ale Encarta, respectiv MSN Music. In plus, compania promite ca utilizatorii vor putea cauta nu numai dupa niste cuvinte cheie, dar si punand intrebari.MSN a anuntat ca serviciul efectueaza cautari in cinci miliarde de pagini web. Cei de la Google au reactionat imediat, anuntand ca si-au marit indexul de la patru la opt miliarde de pagini web.Noul motor de cautare este disponibil la Beta.search.msn.com.