Cum magazinele de tip cash&carry (angro), care teoretic sunt adresate exclusiv micilor comercianți, hotelierilor sau restaurantelor, au pierdut cel mai mult teren în criză, nu doar în ceea ce privește cota de piață, ci și vânzările, nemții de la Metro își cresc aria de acoperire cu un nou format, de dimensiuni medii. Primul Metro Punct (2.000 mp) – „Un concept nou, adaptat la noile cerințe ale pieței“, după cum explica directorul general, Dusan Wilms – a fost deschis, în aprilie 2010, la Satu Mare.
„Deși diferă de restul magazinelor noastre prin suprafață și sortiment, Metro Punct păstrează toate celelalte beneficii acordate clienților profesioniști: ofertele promoționale, programele de loialitate, accesul pe baza legitimației de client“, explică șeful operațiunilor din România, Dusan Wilms. Practic, clienții revânzători din zonă își pot face aprovizionarea „mai rapid și de mai multe ori pe săptămână, decât dacă ar fi la ore distanță“.
Cu o suprafață de vânzare de aproximativ 2.000 mp și circa 3.000 de produse listate, un Metro Punct necesită o investiție de un milion de euro – raportat la 15–20 de milioane de euro cât este nevoie pentru deschiderea unui Metro de mari dimensiuni, care are în ofertă peste 20.000 de articole.
Rețeaua Metro Cash & Carry – cu afaceri de 1,8 miliarde de euro, anul trecut, în România -, numără 30 de magazine în 23 de orașe.
Concurentul direct al rețelei Metro în țară este Selgros.