McCann Erickson a realizat ceea ce nicio altă agenţie de publicitate şi relaţii publice din ţara noastră nu a reuşit până în prezent, să câştige un Grand Prix la Cannes Lions, cel mai important festival de comunicare din lume. McCann Erickson nu a câştigat doar unul, ci două, ambele pentru campania American ROM. 
Primul Grand Prix a fost câştigat la secţiunea Promo & Activation, unde agenţia avea două nominalizări, iar al doilea la secţiunea Direct, unde, de asemenea, era nominalizată la două categorii.
McCann Erickson a mai câştigat trei medalii de aur şi două medalii de bronz, acestea din urmă la secţiunea PR. Cannes Lions a fost îmbogăţit cu secţiunea de PR în anul 2009, iar juriul este format din experţi din întreaga lume.

Campania „American ROM”, semnată de McCann Erickson, a primit în total şapte nominalizări la Cannes Lions, în 4 secţiuni: Direct (2 categorii: Fast Moving Consumer Goods şi Traffic & Brand Building), Promo & Activation (2 categorii: Best New Product Launch/Re-Launch or Multi-Product Promotion at Retail şi Food and Non-Alcoholic Drinks), PR (2 categorii: Consumer Goods, including FMCG and Household Products şi Best Launch or Re-launch), Media (categoria: Best Use of Integrated Media).

Premiile acordate în seara aceasta au fost pentru secţiunile Promo & Activation, PR şi Direct Lions, iar mâine seară se vor acorda cele pentru Radio, Media şi Outdoor Lions.

 "American ROM" a mai primit trei medalii la New York Festivals, în categoriile Marketing Effectiveness (Silver), Integrated Media (Bronze) şi PR (Bronze), dar şi două Silver Effie 2011, în categoriile Food Products II şi Media Efficiency.

Despre campania American ROM

Batonul de ciocolată ROM a fost lansat în 1964, având steagul românesc pe ambalaj. Batonul ROM avea un segment de consumatori nostalgic, cu vârsta înaintată. Într-o categorie în care succesul presupune atragerea tinerilor, valorile naţionaliste asociate ciocolatei ROM constituia un dezavantaj. Prin contrast, tinerii români preferau branduri cool americane precum Snickers – liderul segmentului. Cum putea aşadar ROM, un baton de ciocolată afişând steagul românesc, să prezinte atracţie printre tinerii cu atât de puţine valori naţionale?

Strategia agenţiei a fost să provoace o dezbatere publică despre valorile naţionale printre tineri şi să câştige favorabilitate pentru brandul ROM. Astfel, ego-ul naţionalist al acestora a fost provocat prin înlocuirea steagului românesc cu cel american şi anunţarea faptului în mass-media.

Dezbaterea despre “preluarea americană” a fost încurajată şi atent monitorizată, răspunzându-se la reacţiile publicului. După câteva zile, ca urmare a unui masiv fenomen de renaştere patriotică, provocată şi dezvoltată în social media, bătrânul ROM a fost adus înapoi, la fel de românesc ca întotdeauna. Dezbaterea patriotică a explodat şi în final a consacrat ROM-ul ca un simbol românesc autentic.

ROM a deposedat brand-ul Snickers de poziţia de lider

Campania a atins 67% dintre români generând publicitate gratuită în valoare de 300.000 de euro. În primele şase zile site-ul ROM a înregistrat 75.000 de vizitatori unici, numărul fanilor de pe Facebook a crescut cu 300%, iar clienţii au lansat petiţii online şi au organizat un flash-mob în Bucureşti. Clienţii au creat peste 10 cauze pe Facebook cerând revenirea la vechiul amablaj ROM, care a strâns peste 20.000 de utilizatori într-o săptămână, mai mult decât a strâns cauza pentru construirea de autostrăzi într-un an. Mai important, ROM-ul a deposedat brand-ul Snickers de poziţia de lider în categorie şi a devenit ciocolata favorită a românilor – cu o creştere de 79%.

Echipa  care a lucrat la campania American Rom este formată din: Adrian Botan, Creative Director, McCann Erickson România, Dinu Pănescu, Group Creative Director, McCann Erickson România, Cătălin Dobre, Group Creative Director, McCann Erickson România, Ruxandra Săvulescu, Account Director, McCann Erickson România, Ileana Şerban Parau, Strategic Planner, McCann Erickson România, Ruxandra Vasilescu, Account Manager, McCann PR a Weber Shandwick affiliate company, Victor Croitoru, Media Planning Director, Universal McCann România, Alina Carasol, Media Manger, Universal McCann România, Sorina Iordan, Account Executive, McCann PR a Weber Shandwick affiliate company,
Cristina Birleanu, Account Director Online, MRM Partenerii România,  Laurenţiu Stere, Art Director Online, MRM Partenerii România.

Festivalul Internaţional de la Cannes, ajuns la cea de-a 58-a ediţie, este cea mai mare reuniune de profesionişti în comunicare din lume, iar un trofeu Cannes Lions este considerat cel mai prestigios premiu din acest domeniu. În fiecare an, peste 8.000 de vizitatori din marketing şi comunicare participă la acest eveniment pentru a sărbători excelenţa în creativitate în toate tipurile de media, pentru a discuta problemele industriei şi a face networking.

Peste 24.000 de reclame din întreaga lume sunt prezentate şi judecate în cadrul festivalului, iar câştigătorii primesc mult râvnitul Leu. Trofeul onorează creativitatea în televiziune, cinema, print, outdoor, design, media interactivă, radio, promovarea vânzărilor, publicitate integrată, media, marketing direct şi PR.
<iframe width="640" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/41DflcblJz8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="640" height="510" src="https://www.youtube.com/embed/hDalPc_fB8c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
SURSA FOTO 1: Bogdan Niţu