pana acum pe piata. Aceasta „fratie”, materializata intr-o societate pe actiuni intitulata „ACOM Materiale de Constructii” are ca actionari constitutivi persoane fizice care lucreaza in bransa, dar si producatori sau posesori de angrouri dupa model vechi: Lutz Stache, Mihail Voiculescu, Gansca Gicu Agenor, SC „Orizont Sighetu Marmatiei” SRL, SC „Metalurgica Industrial” SA, SC „Mirada Construct” SRL, SC „Tehno Devis” SRL, SC „Group Construct” SRL si SC „Indy Go” SRL, actionari care detin 23 de depozite de materiale de constructii in Romania. Scopul acestei societati este de a crea o structura competitiva de comercianti „pe stil vechi”, care sa reziste concurentei lanturilor comerciale europene. De aceea, noua societate are 20 angajati care se vor ocupa in principal de stabilirea unor strategii de marketing si de gasirea unor solutii pentru oferirea unui pachet complex de servicii pentru actionari (publicitate comuna, consultanta in expunerea marfurilor, o specializare a angajatilor etc.). Interesant este ca ACOM are si un rol de finantator, astfel incat actionarii sa poata acoperi un fond suficient pentru plata producatorilor, imediat dupa obtinerea marfurilor. O alta dorinta a actionarilor ACOM este de a implementa un sistem de achizitionare centralizata, pentru a obtine disconturi de la producatori si pentru a putea plati impreuna costurile promovarii si reclamelor pentru acele produse.Potrivit comunicatului oficial emis de actionarii ACOM, conceptul se bazeaza pe voluntariat. Fiecare actionar isi deruleaza in continuare afacerea in mod independent ca entitate comerciala, dar beneficiaza de aceste facilitati oferite de companie, in schimbul cotizarii si a respectarii regulilor comune de promovare.Ca planuri de viitori, potrivit declaratiilor Lutz Stache, unul din actionari, societatea ACOM isi propune sa atraga circa 250 de comercianti romani si straini pe care sa-i reprezinte. Din aceasta batalie intre noii si vechii comercianti, care acum aspira spre noi forme de prezentare si servicii, clientii vor avea doar de castigat, atat in ceea ce priveste confortul pe care il vor oferi magazinele, cat si controlul asupra preturilor.
Conceptul firmei „umbrela”
Finante: Crearea unei lichiditati suficiente pentru a putea plati marfa producatorilor imediat dupa obtinerea acesteia. Folosirea scontului obtinut de la producatori.
Asigurari: Incheierea unui pachet-cadru complex de asigurari, specific bransei, pentru ACOM si actionarii sai comercianti, in scopul asigurarii firmei si a clientilor sai impotriva unor posibili rau-platnici. Facilitarea obtinerii a diferite pachete de asigurari in conditii foarte avantajoase, ca de exemplu asigurari privind creditul de marfuri.