Guvernul şi majoritatea parlamentară din Danemarca au fost de acord să acorde finanţare astfel încât cel puţin 775.000 de maşini electrice şi hibride să circule pe drumurile din această ţară până în 2030, transmite Reuters.

Este cea mai recentă măsură luată de autorităţile de la Copenhaga pentru a-şi îndeplini ţinta ambiţioasă de a reduce cu 70% emisiile de gaze cu efect de seră în 2030.

De asemenea, obiectivul mai amplu al Guvernului este ca până în 2030 să circule pe drumurile din Danemarca un milion de maşini cu emisii scăzute sau zero, dar actualul acord asigură finanţare pentru primele 775.000.

20 de mii de mașini electrice în Danemarca

În prezent sunt doar circa 20.000 de maşini electrice în Danemarca, o fracţiune din cele 2,7 milioane de maşini care circulă în prezent pe drumurile din această ţară.

„Maşina electrică medie va fi semnificativ mai ieftină în următorii ani”, a afirmat Morten Boedskov, ministrul însărcinat cu sistemul fiscal.

Planul, pentru care Guvernul va pune deoparte 2,5 miliarde de coroane daneze (407,62 milioane de dolari), va fi revizuit în 2025, când se vor adopta noi măsuri, pentru a se ajunge la un milion de maşini cu emisii zero care să circule pe drumurile din Danemarca până în 2030.

Uniunea Europeană vrea 30 de milioane de mașini electrice până în 2030

Pentru a reduce consumul de combustibili fosili în ţările membre, Uniunea Europeană vrea ca până în 2030 pe şoselele sale să circule cel puţin 30 de milioane de vehicule cu emisii zero, se arată într-un proiect.

În cadrul strategiei care va fi publicată săptămâna viitoare, Comisia Europeană va prezenta măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră care vin din sectorul transporturilor.

„Obiectivul UE de a ajunge la un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050 nu poate fi atins fără introducerea unor măsuri extrem de ambiţioase, pentru a reduce dependenţa sectorului transporturilor de combustibilii fosili”. Atingerea obiectivelor climatice ale blocului comunitar necesită „cel puţin” 30 de milioane de vehicule cu emisii zero până în 2030, se arată în document.

Este un pas major de la cele 1,8 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in înmatriculate în Europa la finalul anului trecut. Maşinile hibride nu au emisii zero.

Documentul UE estimează că Europa va avea nevoie de trei milioane de puncte publice de reîncărcare şi 1.000 de staţii de alimentare cu hidrogen până în 2030 şi de aceea vor fi adoptate măsuri care să sprijine finanţarea acestora.

Reprezentanţii CE nu au dorit să comenteze în legătură cu proiectul consultat de Reuters.