balerinilor este unica, irepetabila. O data pierduta, ea nu mai poate fi regasita. La paginile unei carti te poti intoarce oricand. La fel, la pitorescul unei pelicule. Dar gratia si efemerul baletului, unduirea perfect controlata a unui corp in miscare sunt de multe ori imposibil de regasit. Sigur, si un spectacol de balet se poate revedea, scenele sunt in general aceleasi, „alterate” putin de directorul muzical si de viziunea coregrafica. Dar, la fel ca si in cazul primei iubiri, nu va fi niciodata la fel. Poate mai frumos, poate mai putin frumos. Dar in nici un caz la fel. Cel putin asa crede prim-balerinul rus Andrian Fadeev, cel care, pe 5 februarie, se va afla la Opera Nationala din Bucuresti pentru a pasi pe tentantul „Lac al lebedelor”. Balet in patru acte, pe o muzica creata de P.I. Ceaikovski, aceasta opera a avut, de la lansarea sa din 1895 incoace, parte de mii de „puneri in scena”. Andrian Fadeev este cunoscut ca un talent extraordinar, criticii apreciindu-i tehnica performanta, expresivitatea, maleabilitatea si prezenta scenica stralucitoare. Profanii pot fi coplesiti macar de povestea printesei transformata in lebada si de farmecul viziunii artistice. In orice caz, merita sa vedeti acest balet facut dupa toate regulile clasicismului, romanii parand sa aprecieze in special arta clasica, in defavoarea coregrafiilor neo-clasice, dupa care se da in vant Occidentul. Partenera lui Andrian Fadeev in acest demers superb este balerina Corina Dumitrescu. „Lacul lebedelor” poate fi vazut pe 5 februarie, de la ora 18.30, la Opera Romana din Bucuresti. „Carmen” de Bizet, cu Luca Lombardo si Gabriela Hazarian, si „Traviata”, cu Elena Mosuc, ar fi alte doua motive pentru a va apropia de Parcul Operei.