Philippe Besadoux (foto) este convins că piaţa românească e încă departe de a-şi fi epuizat apetitul pentru nume sonore din fashion. Explicația lui? „Româniilor le place moda, le place să se îmbrace bine. Căutăm să aducem branduri care lipsesc“, spune managerul general al Kenvelo România.

Ultima marcă intrată în portofoliul grupului este TimeOut. Într-un an de zile, retailerul a deschis 10 magazine TimeOut în urma unor investiţii de un milion de euro. Care sunt însă veniturile aşteptate de la brandul american? „Cele 10 magazine au potenţial să genereze o cifră de afaceri de 2,5 mil. euro”, conform spuselor lui Besadoux.

După extinderea agresivă din ultimii doi ani, grupul Kenvelo a ajuns să opereze o reţea de 85 de magazine, cu toate cele patru branduri din portofoliu. Atuurile retailerului sunt uşor de identificat: forţa financiară – care îi permite să facă investiţii şi pe timp de criză -, oferta mare de pe rafturi şi preţurile sub nivelul celor practicate de concurenţi.

De menţionat că în planurile de afaceri ale lui Philippe Besadoux figurează, mai nou, şi dezvoltarea pe piaţa locală a brandurilor franceze Mim (fashion) şi Brioche Dorée (cafenele); primele două magazine Mim din ţară vor fi deschise, în a doua jumătate a acestei luni, în Carrefour Orhideea şi Cora Pantelimon, dar Besadoux a început negocierile şi pentru spaţii în centrele comerciale Afi din Bucureşti şi Ploieşti, în Mall Vitan, Polus Center Cluj şi Iulius Timişoara.

Cu un portofoliul diversificat de branduri, Kenvelo îşi permite să negocieze preţuri mult mai mici la chirii, ceea ce se reflectă într-o poziţie foarte bună din punct de vedere al structurii costurilor pe termen mediu şi lung. Cu atât mai mult cu cât preţurile chiriilor au scăzut, iar numărul de firme care doresc să deschidă magazine noi este mult mai mic decât al celor care bat în retragere.

Cifra de afaceri a Kenvelo România în 2012 a fost de circa 23 mil euro, în scădere comparativ cu anul- reper 2008, când a atins 41,6 mil. euro. Compania a intrat pe piaţa românească în 2001. Istoria Kenvelo Group, deţinut de oamenii de afaceri Piofrancesco Borghetti şi Nilesh Sajnani, începe în 1989, în Cehia.

Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini – este de circa un miliard de euro. Cele mai mari reţele de magazine sunt deţinute de, Inditex, proprietarul Zara, H&M, C&A, New Yorker, Takko Fashion, New Look şi Solmar Grup (Mango, Promod).