Ți se blochează contul dacă nu ai datele actualizate

Ți se blochează contul dacă nu ai datele actualizate. Instituțiile bancare pot bloca foarte ușor conturile românilor, indiferent de banca la care ești. Pentru a evita astfel de neplăceri, clienții nu trebuie să facă mare lucru.

Pentru a evita o eventuală blocare a contului, clienții trebuie să se asigure că toate datele lor sunt actualizate. Prin date este vorba despre:

  • numărul de telefon
  • domiciliu
  • adresa de email
  • numele de familie

Dacă ai schimbat unul dintre datele de mai sus, este important să le actualizezi la bancă. În acest fel, instituția bancare poate actualiza documentele semnate la deschiderea contului.

Prin intermediul acestor date, băncile pot detecta eventuale comportamente neobișnuite în ceea ce privește conturile clienților. Astfel, dacă este cazul, comportamentul poate fi raportat la autorități.

Nu în ultimul rând, prin actualizarea datelor, clienții vor primi informații imediat cu privire la propriul cont.

Cum îți actualizezi datele la bancă?

Cea mai evidentă metodă prin care îți poți actualiza datele la bancă este o vizită la sucursala instituției bancare.

Totuși, cei care din diferite motive nu vor sau nu pot ajunge fizic la bancă, își pot actualiza datele și online. În acest caz, actualizarea se va face prin intermediul aplicațiilor mobile ale băncilor.

card
SURSA FOTO: Dreamstime

Actualizarea datelor, un proces important

ING Bank România spune că actualizarea datelor este un proces important. De altfel, îi anunță pe clienți că acest demers este obligatoriu. Banca spune că doar așa clienții și mediul de afaceri poate fi protejat.

Aceste informații permit băncii să-și îndeplinească obligația legală de a dispune de date complete despre clienți, facilitând astfel detectarea comportamentelor neobișnuite și raportarea acestora autorităților atunci când este necesar.

Reprezentanții băncii au subliniat că acest proces este riguros și continuu, având ca scop construirea încrederii clienților în faptul că instituția nu tolerează activități infracționale în domeniul economico-financiar. Acest mod de operare are ca finalitate protejarea clienților de bună-credință și menținerea unui mediu de afaceri sănătos.

De asemenea, s-a accentuat importanța pentru clienți de a furniza date actualizate și de a pune la dispoziție informațiile și documentele necesare atunci când primesc notificări sau când au conștientizat modificări în informațiile existente despre ei.

ING România a exemplificat că atunci când se schimbă domiciliul sau adresa de e-mail și nu se comunică această schimbare, există riscul de a nu primi notificări sau informații esențiale legate de contul lor, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice.

”Aceste verificări periodice de date sunt obligatorii și sunt însoțite și de informații suplimentare de care avem nevoie pentru un parteneriat sigur. Informațiile ne permit să ne îndeplinim obligația legală de a avea date complete despre clienții noștri prin care putem detecta comportamente neobișnuite și raporta autorităților atunci când este nevoie.

E un proces riguros și continuu prin care ne dorim să-ți oferim încrederea că banca ta nu tolerează activități infracționale din sfera economico-financiară. Acesta este modul prin care putem să ne protejăm clienții de bună-credință și să menținem un mediu de afaceri sănătos.

În egală măsură este important și pentru tine să avem datele actualizate, să ne pui la dispoziție informațiile și documentele de care avem nevoie fie atunci când primești o notificare de la noi, fie atunci când știi că s-au schimbat informațiile pe care le avem deja despre tine. De exemplu, fie că ești persoană fizică sau juridică, când îți schimbi domiciliul sau adresa de email și nu ne comunici acest lucru, există riscul de a nu primi notificări sau informații importante legate de contul tău”, a explicat ING România.