Vivendi, care şi-a propus să construiască un imperiu media în sudul Europei, este cel mai mare acţionar cu o participaţie de 24% la Telecom Italia, cel mai mare grup de telecomunicaţii din Italia, şi recent şi-a majorat participaţia la Mediaset, primul grup privat de media din peninsulă, până la 28,8%. 

AGCOM estimează că Vivendi exercită o influenţă semnificativă asupra ambelor firme şi de aceea afectează concurenţa. Autoritatea a ameninţat că va impune Vivendi o amendă cuprinsă între 2 şi 5% din cifra sa de afaceri, dacă nu respectă ordinul său de a-şi reduce participaţia la una din cele două societăţi. 

Autoritatea de reglementare în sectorul telecomunicaţiilor din Italia nu a precizat care este procentul de acţiuni pe care Vivendi va trebui să îl vândă, dar a cerut grupului francez să prezinte un plan de acţiuni în următoarele 60 de zile. 

AGCOM subliniază că legăturile între Vivendi, Telecom Italia şi Mediaset riscă să aibă repercusiuni negative asupra "nivelului de concurenţă existent pe pieţele vizate şi asupra gradului de pluralism în media". 

Legislaţia italiană interzice companiilor să aibă participaţii importante atât în sectorul de telecomunicaţii cât şi în cel de media. Această lege a fost elaborată în anii 1990 pe fondul îngrijorărilor faţă de puterea politică a magnatului media Silvio Berlusconi, care rămâne în prezent cel mai mare acţionar la Mediaset. 

Vivendi s-a declarat surprins de decizia AGCOM şi a subliniat că îşi rezervă dreptul de a demara orice acţiune juridică adecvată, pentru a-şi proteja interesele. În schimb, Mediaset a salutat decizia autorităţii de reglementare, adăugând că aşteptată să vadă decizia finală înainte de a decide care va fi următoarea sa acţiune. 

Mediaset şi Vivendi sunt implicate într-o dispută juridică ca urmare a deciziei grupului media francez de a renunţa la un contract convenit în luna aprilie 2016 vizând preluarea Premium, divizia de televiziune cu plată a Mediaset.

AGERPRES