Preafericitul Daniel a spus că „Maica Domnului a trecut prin moarte ca toți oamenii”.

„Însă ea nu mai așteaptă învierea de obște, ci Hristos Domnul, Fiul ei, nu a voit să lase descompunerii trupul Maicii Sale și a luat-o cu Sine la ceruri”, a adăugat el.

Cum mai este numită sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului

Potrivit Patriarhului, Biserica a numit această sărbătoare în două moduri: „adormire”, pentru a arăta că moartea Maicii Domnului a fost reală și „mutare la cer”, întru slava Fiului ei, relatează basilica.ro.

„Această sărbătoare nu se numește nici ‹înviere› – pentru că nu a văzut-o nimeni înviată după cum a fost văzut Hristos, nici ‹înălțare› – cum greșit spun unii din neștiință, pentru că ea nu s-a înălțat la cer cu putere proprie cum s-a înălțat Hristos. Ea a fost luată la cer, mutată”, a declarat acesta.

Preafericitul Daniel a spus despre această mutare a Fecioarei Maria că „nu este o simplă deplasare spațială de la pământ la cer, ci este și o mutație spiritual-existențială”.

„Este o mutare la viața veșnică netrecătoare și o proslăvire a sufletului și trupului Maicii Domnului, o mutare a ei întru slava împărăției cerurilor”, a explicat șeful BOR.

Maica Domnului
Maica Domnului, SURSA FOTO: Dreamstime

Mutarea Maicii Domnului, descrisă în Cartea Apocalipsei

Potrivit Patriarhului, această mutare întru slavă este descrisă în cartea Apocalipsei (12:1).

„Această mutare întru slavă este descrisă ca stare în care se află Maica Domnului, împreună cu starea Bisericii – pentru că ea este ‹icoana vie a Bisericii› – în cartea Apocalipsei, capitolul 12. Se spune că Maica Domnului are deasupra sa soarele – care este Hristos ‹Soarele dreptății›, la picioarele ei luna – care reprezintă lumea schimbătoare care crește și descrește, iar în jurul ei 12 stele – care îi reprezintă pe cei 12 apostoli, pe temelia mărturisirii cărora se zidește Biserica lui Hristos, El fiind Capul Bisericii”, a afirmat el.

„Mutarea Maicii Domnului este intrarea într-un alt mod de existență, acela al vieții cerești netrecătoare, o mutare în slava împărăției cerurilor”, a adăugat șeful Bisericii Ortodoxe Române.

Chiar dacă Maica Domnului a fost mutată la cer prin iubirea și puterea Fiului ei, „ea rămâne prezentă în lume prin rugăciunile ei, prin care izbăvește din moarte sufletele celor care i se roagă, ea fiind chemată în ziua morții și în ziua judecății”, a mai subliniat acesta.

„Ea este mijlocitoare, împreună cu Sfântul Ioan Botezătorul, în ziua Judecății universale, pentru cei care s‑au pocăit, dar nu au mai trăit pentru a arăta faptele pocăinței”, a spus Preafericitul Daniel.

„Maica Domnului nu părăsește lumea pentru că aceasta este lumea pe care Fiul său a iubit‑o și pe care a mântuit‑o. Și, pentru că Fiul dorește ca umanitatea să se mântuiască, și Maica Sa dorește ca toți oamenii să se bucure de fericirea veșnică din Împărăția Preasfintei Treimi”, a adăugat acesta.

Adormirea Maicii Domnului, hramul mai multor biserici voievodale

Ulterior, Patriarhul a amintit că Adormirea Maicii Domnului este hramul mai multor biserici, mai ales voievodale, care au devenit loc de înmormântare pentru domnitori și regi: Mănăstirea Bistrița (din Neamț), unde este înmormântat domnitorul Alexandru cel Bun, Mănăstirea Putna, unde este înmormântat Sfântul Domnitor Ștefan cel Mare ș.a.

La final, Preafericitul Daniel a spus că Hramul Adormirii Maicii Domnului este o chemare la pregătire pentru mutarea la viața veșnică.