In varf…

1. X-net – „Taraful”. Ideea centrala a intregii campanii – Internetul este un mediu foarte prietenos, accesibil pentru toata lumea si un instrument util chiar si in cele mai banale activitati comerciale – este extrem de bine valorificata creativ prin folosirea imaginii tarafului de tigani (plini de viata, o pata vesela de culoare si sursa de umor spumos ˇ la Kusturica). Imaginea, care imita o filmare pe 16 mm, este si ea noua in publicitatea romaneasca.
2. Bona Black – „Negrul seduce”. Un spot atipic pentru un produs de nisa – un detergent pentru rufe colorate. Interesant jocul de cuvinte „negrul se duce/seduce”. Abisala ideea ca un trup feminin imbracat in negru e mai seducator decat un trup fara vesminte… In sfarsit, o relaxare creativa in lumea detergentilor.
3. Academia Catavencu – „Mafia”. La asa produs, asa idee! Norocosi colegii de la Tempo ca au un client atat de special care ii obliga sa fie atat de zgubilitici! Un story haios, bine construit, cu suspans si anticlimax, un bricolaj inteligent de comic de limbaj, date din context socio-politic si expresivitate actoriceasca.

In groapa…

1. Sec de Murfatlar. Nu e usor sa fii haios, asta este cert. Daca ai un banc bun, dar nu stii sa-l spui sau daca faci glume despre persoane nepotrivite, nu va rade nimeni. Cam asta se intampla si cu spotul de fata, care beneficiaza de un casting defectuos (i se vad dintii lipsa unuia dintre actori), iar bancul din scenariu este cvasiinexistent. Agentia de publicitate uita – sau, mai curand, nu are habar – ca exista niste reguli de construire a unei povesti, iar sursele umorului intr-un banc sec trebuie atent dozate. Pacat de ideea de fond, care este buna – un vin sec merge cu un banc sec.
2. Caraiman – „Berea-i frate cu romanul”. Iata un spot cu o idee „corutiana” in caraghioslacul ei, realizat de o agentie foarte creativa si cu un acut simt al ridicolului. O serie de inconsecvente greveaza decodarea mesajului impingand povestea spre bascalie gratuita: dacii cei liberi si viteji, printre traci au fost, totusi, robi ai bauturii si, in lipsa de vin, au inventat (sic!) berea. Suntem in pura fictiune si in plin neverosimil. Este interesanta perspectiva postmoderna de rescriere a istoriei pe care autorii spotului o incearca. Insa, din pacate, asta nu ajuta cu nimic brand-ul Caraiman. Privitorul ramane in final cu doua dileme: Cine este Caraiman? Si de ce nu este berea frate cu dacul? Sau, altfel spus, cand au venit romanii, au fraternizat si ei cu berea Caraiman?
3) Cosmorom – „O secunda”. S-a comentat indelung despre aceasta campanie. Nu mai adaug nimic. E si asa in groapa pana-n gat.