Potrivit unui comunicat de presă al Honda România, noua generaţie de vehicule cu propulsie electrică va fi pe bază de hidrogen şi va dovedi, spun producătorii, avansul tehnologic semnificativ şi reducerile de costuri apreciabile pe care Honda le-a obţinut de la lansarea FCX Clarity, în urmă cu patru ani.
Pe de altă parte, Manabu Nishimae, preşedintele diviziei europene a companiei a anunţat, recent, în cadrul salonului de profil de la Paris, noile modele ce vor completa gama Honda Civic, respectiv o variantă break şi una Type R pentru Europa, aceasta din urmă fiind disponibila peste trei ani.

Gama Honda Civic se completează, în Europa, cu noul Civic break, iar un concept al acestui nou model va fi prezentat publicului în cursul anului 2013.

Totodată, pe lângă introducerea pe piaţă a noului NSX, Honda lucrează la fabricarea unui model complet nou, Civic Type R, pentru Europa. Noul Type R urmează să devină cel mai rapid vehicul cu tracţiune pe faţă din circuitul de la Nurburgring, lansarea oficială a maşinii fiind programată pentru 2015.

În ceea ce priveşte tehnologiile hibrid, Honda a anunţat dezvoltarea, pe baza expertizei sale în domeniu, trei noi astfel de sisteme. Producătorul nipon va continua să dezvolte sistemul său hibrid cu un singur motor, uşor şi compact, având ca obiectiv atingerea numărului unu în privinţa economiei de combustibil în domeniul vehiculelor hibride.

De asemenea, Honda va dezvolta un sistem hibrid mai puternic, cu două motoare, ce va echipa maşinile de dimensiuni medii. Nu în cele din urmă, compania are în vedere crearea unui sistem de înaltă eficienţă şi putere, cu trei motoare, aşa-numitul Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive), dezvoltat special pentru creşterea performanţei vehiculelor sport marca Honda. Această tehnologie va fi utilizată la fabricarea noului NSX.
Sursa: Agerpres