Chiar dacă nu produc în cantităţi industriale, şi-au găsit făcut loc în magazine, acoperind, în general, nişe de piaţă. Sunt apreciaţi, însă, pentru reţetele tradiţionale şi modul de fabricare a alimentelor, de cele mai multe ori manual.

Fie că este vorba de zacuscă, dulceaţă de trandafiri, pâine pe vatră, brânzeturi sau cârnaţi, produsele tradiţionale au deja clienţii lor.

În ultima vreme românii nu se mai inghesuie după produse foarte mai ieftine, ci vor mărfuri de calitate, chiar dacă dau un ban în plus.

Agrointel a prezentat săptămâna aceasta povestea Nicoletei şi a lui Dan Florea, care cresc trandafiri pe doar 2000 de metri pătraţi şi îi fac dulceaţă, cu o productivitate incredibilă raportat la suprafaţa lucrată.

“Cel mai greu a fost să ne promovăm pe piaţă, mai ales în primul an. După ce am devenit cunoscuţi, am ajuns să ne caute supermarketurile şi străinii. Nici n-avem producţie să satisfacem cererea”, spune fosta educatoare, care acum vinde hipermarketului Auchan. Familia Florea nu este singurul exemplu.