La Fisc, ca la balamuc
Pentru toti agentii economici – firme sau persoane fizice independente – anul a inceput, obligatoriu, cu drumuri la sectiile financiare. Asta pentru ca orice intreprinzator trebuie sa obtina certificatul de atestare fiscala, act fara de care nimeni nu pupa noile facturiere. Si cine n-are facturier nu incaseaza bani. Cei care s-au dus la sectia financiara a sectorului 6 din Capitala au primit atestatul dupa ce au platit un timbru fiscal de 2.000 lei care, de obicei, e de negasit. Inspectorii fiscali i-au avertizat ca certificatul de atestare are valabilitate 48 de ore, o veste proasta, tinand cont ca timpul de asteptare la distribuitorul de facturiere depaseste doua zile. La sectorul 3 valabilitatea certificatului (timbrat tot cu 2.000 lei) este nelimitata, insa solicitantul trebuie sa se prezinte cu adeverinta de la platitorul de venit, conform careia acesta retine impozitul anticipat. In sectorul 4 nu se cere adeverinta, valabilitatea certificatului este nelimitata, dar timbrul costa 20.000 lei. Fericiti cei din sectorul 2, care au primit certificat de atestare pe gratis si cu valabilitate nelimitata.

Reclama la recensamantul
agricol se consuma degeaba
la Prima TV
Din totalul de 472 de spoturi difuzate la televiziune pentru campania „Recensamantul general agricol”, in intervalul 1 noiembrie 2002 – 2 ianuarie 2003, la postul Prima TV s-au difuzat 243, adica 51,4% din volumul amintit – citim dintr-o monitorizare a companiei AGB Data Research. Planificarea campaniei vine in contradictie cu publicul-tinta vizat, populatia din mediul rural, pentru ca Prima TV aproape ca nu are acoperire la sate. Asa incat cele 243 de „gloante” (insertii publicitare) de pe Prima TV au fost trase in gol, fara sa-si atinga publicul vizat. Mai mult, chiar in noaptea de Revelion spotul „Recensamantul agricol” a fost difuzat pe Prima TV. Daniela Popa, purtator de cuvant la Ministerul Agriculturii, ne-a declarat ca atat la Televiziunea Romana, cat si la Prima TV campania s-a derulat pe gratis, fiind un program guvernamental. Chiar si asa, fara bani, spoturile de pe Prima TV nu au facut decat, in cel mai bun caz, sa-i informeze pe oraseni ca taranii trebuie sa se pregateasca de recensamantul agricol.

Piratii sunt dotati cu statii
de emisie-receptie
Cei care vand CD-uri fara licenta pe tarabele din centrul Bucurestiului aplica strategii din ce in ce mai inventive pentru a se feri de potentialele razii organizate de autoritati. In primul rand, pe taraba nu sunt expuse decat carcasele goale de CD-uri si eventual un catalog cu titlurile soft-urilor aflate la vanzare. Daca un cumparator vrea sa cumpere ceva, vanzatorul merge pe o strada laturalnica unde, de obicei, se gaseste un autoturism in care este depozitata adevarata marfa. Aceasta modalitate de lucru ii fereste pe cei din bransa de eventualele confiscari ale Politiei. In plus, intr-o astfel de situatie este greu de dovedit de cineva ca cel prins cu o taraba plina cu carcase de CD-uri este si „pirat” software. Singura problema a celor care aplica aceasta metoda este faptul ca vanzatorii de la taraba trebuie sa faca, in fiecare zi, zeci de drumuri pana la autoturismul in care se depoziteaza CD-urilie pirat. Niste baieti mai inventivi, care vand in fata magazinului Cocor, au gasit insa si rezolvarea acestei probleme: s-au dotat cu statii de emisie-receptie prin care comunica in eventualitatea ca cineva vrea sa cumpere ceva.