Dacă în 1980 un autoturism nou costa, în medie, 8.420 de euro, în 2012 un cumpărător trebuia să plătească, în medie, 26.446 de euro pentru a achiziţiona un nou autoturism. În perioada cuprinsă între 1980 şi 2012, preţul autoturismelor noi în Germania a crescut cu 3,6% pe an, în timp ce media inflaţiei a înregistrat o creştere de 2,2%, arată studiul CAR.

‘Dacă dăm de o parte Dacia, Smart şi Fiat, nicio marcă nu oferea în 2012 autoturisme noi la un preţ mai mic de 15.000 de euro’, subliniază directorul CAR, Ferdinand Dudenhöffer.

Potrivit lui Dudenhöffer această tendinţă lasă pe marginea drumului persoanele cu vârste mai mici de 35 de ani, ponderea acestora în totalul cumpărătorilor de autoturisme noi fiind în 2012 doar de 12,2%. Comparativ, în 1990, când autoturismele noi costau, în medie, 15.340 de euro, tinerii reprezentau 27,9% din clienţi.

Directorul CAR atrage atenţia că piaţa germană are nevoie şi de mărci ieftine de autoturisme în condiţiile în care primii trei mari constructori de automobile de lux sunt firme germane (Audi, BMW şi Mercedes-Benz), la care se adaugă mai multe mărci de lux (precum Porsche, Bentley sau Lamborghini) aflate în proprietatea grupului german Volkswagen.

SURSA: Agerpres