Începând cu data de 1 martie, şoferii care intră în Bucureşti fără vinieta de acces vor fi amendaţi. Trebuie să plătească această taxă şoferii care deţin maşini cu normă de poluare Euro 3, în timp ce autoturismele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 nu mai au voie în zona centrală a oraşului. Cei cu maşini Euro 4 au fost deocamdată scutiţi în acest an.

Cât costă vinieta Oxigen?

Pentru o maşină cu norma de poluare Euro 3, şoferii vor plăti 5 lei pe zi, 100 de lei pe lună, 450 pe o jumătate de an şi 700 de lei tot anul pentru accesul în Bucureşti.

Evident, tarifele pentru maşinile cu norme de poluare mai vechi sunt mai mari: 15 lei pe zi, între 200 şi 300 de lei pe lună, între 900 şi 1100 pe 6 luni şi până la 1900 de lei pe an.

Amenzile pentru cine nu achită vinieta Oxigen vor începe să fie împărţite de la 1 martie. Acestea vor ajunge până la 2000 de lei vor fi date de poliţişti locali, agenţi rutieri şi angajaţi ai primăriei, cu ajutorul camerelor de luat vederi. Plata amenzilor va putea fi făcută online sau la trezorerie.

Waze vine în ajutorul şoferilor care circulă în Bucureşti

Maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 sunt considerate mult prea poluante şi nu mai au voie să circule în zona centrală a Capitalei, denumită ZACA (Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului). Aceasta începe din Nord, chiar din Piaţa Victoriei, în Est ajunge până la strada Traian, în Sud până în Parcul Tineretului, iar în Vest până în zona Cotroceni.

Este greu de reţinut care sunt arterele care delimitează exact ZACA, aşa că o populară aplicaţie de navigaţie le sare şoferilor în ajutor, potrivit stirileprotv.ro.

Aplicația de navigaţie Waze va introduce vinieta în sistem, iar toţi românii care vor avea drum prin Bucureşti vor fi întrebaţi dacă vor să ocolească perimetrul ZACA sau dacă au plătit taxa.

“La început de drum, dacă traseul trece prin Bucureşti sau prin Zaca, waze te va avertiza de restrictii şi de vinieta şi te va întreba dacă vrei să ocoleşti zonele vizate”, explică Paul Dorneanu, reprezentant Waze România.


Te-ar putea interesa și: