În fiecare an, firma de evaluare şi strategie evaluează peste 4.000 de branduri globale.

Cele mai valoroase branduri din fotbal în 2017 sunt incluse în raportul Brand Finance Football 50 – care ţine seama de ultimele rezultate din sezonul 2016/2017.

Astfel, sezonul excepţional al lui Real Madrid – cu victorii atât în La Liga şi în Champions League – a condus la întărirea brandului madrilen, care a depăşit pentru prima oară rivalul Barcelona că forţă a brandului.

Pe locurile următoare sunt clasate Barcelona, Bayern Munchen, Manchester United, Juventus Torino, Liverpool, Arsenal, Chelsea, Manchester City, PSG.

Cel mai valoros brand al lumii în fotbal rămâne în continuare Manchester United, cu o valoare de 1,7 miliarde dolari. Chiar dacă a terminat doar pe locul 6 în Premier League, Manchester United rămâne o redutabilă maşinărie comercială, cu contracte lucrative în zeci de categorii şi teritorii.

Urmează în Top 10 Real Madrid, Barcelona, Chelsea, Bayern, Manchester City, PSG, Arsenal, Liverpool, Tottenham Hotspur.

Cluburile din Premier League continuă să domine clasamentul valoric al brandurilor – astfel, şase din primele zece cele mai valoroase branduri sunt cluburi din Anglia.

Primele cinci echipe din clasamentul celor mai valoroase branduri au câștigat cel puțin o dată Liga Campionilor în ultimii 10 ani.

Top 5 cele mai puternice branduri cuprinde aproape aceleași formații, cu o singură excepție – Juventus (cu două finale de LC pierdute în ultimii 10 ani) figurează în top în locul lui Chelsea, care ocupă locul 8.

Raportul Brand Finance Football 50, aici.