Grupul Flamingo estimeaza ca in urmatorii trei ani retailul de produse IT&C ar putea depasi valoarea de 500 de milioane de euro, arata un comunicat al companiei. Pentru 2007, Flamingo previzioneaza ca piata de calculatoare va atinge un numar de peste 700.000 unitati vandute (desktopuri, notebook-urii si servere x86), in crestere cu 10-15%, fata de anul trecut. Dintre acestea, mai mult de 85.000 de unitati vor fi vandute prin reteaua proprie Flamingo.

“Sectorul IT&C reprezinta una dintre pietele cu cel mai mare potential pentru Grupul Flamingo, aceasta avand posibilitatea de a-si dubla volumul in urmatorii trei ani si astfel sa atinga o valoare de 500 milioane de euro, doar in sectorul de retail”, spune Jiri Rizek, CEO Flamingo.

Potrivit comunicatului, aceasta estimare vine dupa ce Flamingo a inregistrat o crestere de 11,3% pe piata de calculatoare in 2006, de la o valoare de 70.485 unitati vandute in 2005 pana la 78.485 unitati in 2006. Cu aceasta evolutie, potrivit propriilor estimari, retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C a reusit sa isi pastreze pentru cel de-al 4-lea an consecutiv pozitia de lider pe aceasta piata, atingand o cota de piata de 12,2%.

In ceea ce priveste evolutia pietei IT&C, Flamingo International considera ca alte segmente care vor cunoaste o dezvoltare importanta vor fi echipamentele mobile si consolele destinate consumatorilor de jocuri (gaming), sau cele dedicate sectorului de divertisment.

Grupul Flamingo International deruleaza activitati de retail si distributie, produsele comercializate fiind din gamele IT&C, electronice si electrocasnice. Magazinele sunt operate sub brandurile Flanco World, Flanco, Flamingo Computers si Future Shop, fiecare dintre acestea fiind specializat pe segmente de produse si clienti diferite.

Sursa: Capital 12 Martie 2007