La serviciu, angajatul ar trebui să fie competent, harnic şi cu spirit de echipă. Perioada benefică leneşilor prietenoşi care foloseau cu abilitate metode de „periere” a şefului şi care, în unele cazuri, ajungeau chiar să fie promovaţi, pare să fi apus odată cu criza.

Prin ce se remarcă angajatul care-şi „perie” şeful?

„Este foarte zâmbitor întotdeauna, este omul care, indiferent ce spune şeful, chiar dacă nu-i convine, este întotdeauna de acord cu el. Este implicat în bârfele de la serviciu, ba chiar îi insuflă şefului păreri despre alţi colegi. Este cel care se arată întotdeauna doritor să-l ajute pe şef cu orice”, explică Daniela Necefor, managing partner la Total Business Solutions. “Sunt, în general, persoane fără o personalitate puternică. Se apropie de tipul parvenitului”, a adăugat ea.

Mădălina Popescu, general manager la Pluri Consultants, consideră că, un astfel de angajat aplică şi „politica struţului – capul la cutie ori de câte ori şeful e nervos, tună şi fulgeră sau caută un motiv de ceartă”.

Ce caută angajatorul la angajat pe timp de criză?

Competenţa profesională, atitudinea şi personalitatea, sunt principalele caracteristici căutate de angajator la angajatul său, consideră Daniela Necefor.

„Până mai ieri mergea de minune, era de-a dreptul confortabil să fii leneş şi  prietenos…Între timp, însă, s-a cam schimbat lumea şi trebuie să justificăm prin rezultate existenţa pe un post. Aşadar, singura opţiune este  să fii harnic. Ar fi de preferat şi competent”, a explicat Mădălina Popescu.

Ea precizează că nu trebuie uitat un aspect esenţial –  “rezultatele nu numai că se produc, ci se şi „vând” în interiorul organizaţiei. Doar aşa va şti toată lumea ce tip harnic şi competent eşti tu”.

Pe de altă parte, Daniela Necefor susţine că primii angajaţi, concediaţi odată cu această criză, au fost cei fără performanţe, aceia care au creat o atmosferă dificilă în companie, dar şi persoanele cu performanţe medii sau cei care, pentru a realiza sarcini suplimentare, cereau bani în plus.