Acţionarul companiei de dezvoltare imobiliară Neocity a achiziţionat, în ultimele luni, discret, un producător de apă minerală şi o firmă de pază şi protecţie. Lista de cumpărături e deschisă.

După ce a vândut câteva pro­prietăţi deţinute prin Neo­city Group, cu mult noroc, exact înaintea izbucnirii crizei globale, şi ulterior a sis­tat două mari proiecte (ansamblul re­zidenţial NeoPeninsula din Bucureşti şi faza a doua a dezvoltării City Park Mall din Constanţa), Elan Schwartzenberg (42 de ani) îşi pune din nou banii în mişcare, profitând de oportunităţile create de criză. Fără tam-tam, în ultimele luni a preluat două afaceri din domenii total diferite de cele alese până acum pentru investiţii. Prima preluare a vizat un pachet de 50% din acţiunile unei companii producă­toare de apă minerală. Potrivit unor sur­se din piaţă, valoarea tranzacţiei a fost de câteva milioane de euro. Elan Schwartzenberg spune că cifra de afaceri a producătorului a ajuns deja la cinci milioane de euro, adică dublu faţă de momentul preluării.

„Cred că inclusiv pe timp de criză oamenii beau apă, mai ales o apă ca aceasta, certificată cu două stele Michelin“, spune pentru Capital omul de afaceri. El susţine că apa respectivă, provenită dintr-o sursă din Banat, are o calitate deosebită, aproape identică celei cu care se laudă Evian. Certificatul de calitate al apei a fost acordat, primăvara trecută, de Organizaţia Mondială a Apelor. El adaugă însă că a fost surprins de faptul că a întâmpinat di­ficultăţi în introducerea produsului în sistemul HoReCa. „Constat un element mare de monopol, pot să spun că majoritatea restaurantelor, ca­fenelelor, barurilor funcţionează exact pe principiul mafiei: monopol şi exclusivitate, deşi sunt mascate“, ex­pli­că omul de afaceri. A doua achiziţie, realizată la fel de discret, a vizat o firmă de pază şi protecţie de mărime medie. Schwartzenberg a refuzat să ofere detalii despre mărimea tranzacţiei şi numele companiei preluate, limitându-se să pre­cizeze că, în general, este interesat să cumpere firme sau proprietăţi care au nevoie de un nou acţionar, care să asi­gure finanţarea necesară continuării activităţii. „Ofer cam 10% din valoarea de piaţă a companiei din perioada de dinainte de criză“, spune el, adăugând că preferă companiile din producţie şi servicii.

Investitor în Monaco

198-48022-15_copertatop_final_07.jpgÎn paralel, omul de afaceri a continuat extinderea reţelei de magazine de îmbrăcăminte pentru copii, lansată în 2009, la Constanţa, prin intermediul firmei Kinder Magic Store, în care este asociat alături de Mihaela Rădulescu. „În câteva luni, am reuşit să deschidem şase magazine, investiţia medie pentru fiecare u­ni­tate fiind de aproximativ 100.000 de euro“, menţionează acesta. „În următoarele şase luni, vom inaugura în­că două magazine în Bucureşti şi unul la Monaco“, adaugă Schwartzenberg, precizând că toate unităţile vor funcţiona sub brandul „Piciorul Gras“. „Sunt mulţumit de povestea asta, mai ales că, la început, am luat-o ca pe un hobby“, spune omul de afaceri, adău­gând că în urma acestei investiţii a creat peste 200 de locuri de muncă în producţie, precum şi alte câteva zeci în retail. „Afacerea a fost gândită la un profit foarte mic, cât să acopere costurile. Pentru că merge, mă interesează să export şi pentru alţii, nu neapărat sub marca Ayan“, adaugă Schwartzenberg. Unul dintre partenerii externi este lan­ţul internaţional Marie-Chantal, a­par­ţinând prinţesei cu acelaşi nume, membră a familiei regale a Greciei. El mai spune că în funcţie de rezultatele magazinului din Monaco va decide dacă va continua extinderea şi pe alte pieţe externe. „Vreau să văd cum va funcţiona magazinul din Monaco, apoi va fi destul de simplu de multiplicat“, conchide Schwartzenberg.

Mă orientez spre segmentele de producţie şi servicii. Ofer cam 10% din valoarea de piaţă a companiei din perioada de dinainte de criză.

Afacerile lui Schwartzenberg

EXCLUSIV MEDIA Compania sa de panotaj a fost vândută pentru 19 milioane de dolari către News Corporation, deţinută de magnatul american Rupert Murdoch.

POALIM REAL ESTATE Fond de investiţii imobiliare creat în 2005, care a atras la în­ceput 93 de milioane de dolari.

NEOCITY GROUP În portofoliul companiei se află un complex comercial în Constanţa, pre­cum şi ansamblul NeoPeninsula.

CITY PARK MALL Complexul comercial dez­voltat în Constanţa a reprezentat o investiţie de 80 de milioane de euro.

OFFICE Implicarea sa în acest segment include imobilele Neocity Tower I şi II, lu­cră­rile la cel de-al treilea, ce urma a fi construit în zona Dorobanţi, fiind sistate.

KINDER MAGIC STORE O reţea de ma­ga­zine de de îmbrăcăminte pentru copii sub brandul „Piciorul Gras“, care va număra nouă unităţi în acest an.

SEAVIEW MEDIA ŞI SEAVIEW ADVERTI-SING Companii din Constanţa, profilate pe servicii de publicitate.

RLC TRIDENT Firmă în Iaşi, pro­­­fi­lată pe închirierea bu­nurilor imo­bilia­re.