Cei 9,5 kilometri de autostradă dintre Timișoara și Lugoj,  care reprezintă primul tronson, s-au finalizat cu circa 6 luni înainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.
32 de kilometri de la Timişoara la Lugoj
Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri.
Lotul I începe de la Nord de localitatea Giarmata, la circa un kilometru de aceasta şi se orientează către Sud-Est, ocolind localitatea Giarmata prin Estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre Est, mergând pe la Nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la Nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe.
Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.
Ce înseamnă FINALIZAREA a 10 kilometri de AUTOSTRADĂ într-o țară fără infrastructură
Ce înseamnă finalizarea acestui tronson? „În special pentru TIRişti, este un câştig de circa jumătate de oră, ei nemaifiind nevoiţi să parcurgă traseul Giarmata-Dumbrăviţa-Centură-Ghiroda şi DN6, ci ajung pe DN 6, între Remetea şi Izvin. Camioanele vin foarte încet pe actualul traseu, cu limitare de drum judeţean şi localităţi. Au de câştigat şi cei cu maşini personale, care sunt pe traseul Arad-Estul României, vor câştiga cel puţin 20 de minute", spune Marius Popovici, vicepreşedinte PNŢCD, pentru ziuadevest.ro.