“Toate aceste chestiuni de care discutăm ridică şi probleme care ţin efectiv de domeniul ştiinţelor sociale şi umaniste. Toate lucrurile care vor veni în viitor, mai ales din aceste tehnologii foarte avansate, vor fi nişte provocări din această perspectivă, respectiv cum vom regândi statutul personalităţii umane, individualităţii umane, al drepturilor pe care le au indivizii, cum vom gândi acestea în raport şi cu toate aceste maşini complexe pe care acum le concepem – care sunt acum doar în mintea noastră, dar vor fi cândva în realitate. Toate aceste lucruri care ne aşteaptă în viitor trebuie să fie bine gândite de acum în aşa fel încât viitorul să nu ne ia prin surprindere. Mediul universitar trebuie să fie permanent prezent şi să fie direct implicat în proiectele de inovare, care ţin de mediul digitalizării şi noi înşine, universităţi, să gândim până la capăt cum trebuie restructurat curriculum-ul universitar având în vedere toate aceste provocări interesante”, a spus Dumitru, citat de Agerpres. 

El a precizat că misiunea universităţii este aceea de a forma creiere, de a forma oameni şi de a remodela personalitatea. 

“Cum anume universităţile vor trebui să introducă aceste soluţii inteligente în toată curicula universitară este o provocare foarte importantă pentru profesorii şi cercetătorii universităţii”, a mai arătat rectorul Universităţii din Bucureşti.