„România trebuie să utilizeze toate capacitățile din portul Constanța pentru a deveni una dintre legăturile importante de pe coridorul de transport-tranzit dintre Marea Caspică şi Marea Neagră. În cadrul opțiunilor de transport marfă, portul Constanța poate deveni portul UE pentru mărfurile din Turkmenistan-portul Turkmenbashi, Republica Kazahstan şi Republica Uzbekistan, în contextul capacității pieței UE de a introduce mărfuri din Turkmenistan şi din alte state din Asia Centrală”, ne-a declarat Maria Magdalena Grigore.

Oficialul român și președintele părții turkmene al grupului de lucru, Vepa Hadjiev au semnat un protocol privind proiectul de dezvoltare a coridorului de transport de marfă Marea Caspică – Marea Neagră, cooperarea în domeniul transportului maritim, rutier, aerian și feroviar.

„Având în vedere statutul de membru al UE și, de asemenea, în contextul Președinției române a Consiliului UE în prima jumătate a anului 2019, partea română va promova proiectul privind Coridorul de transport de marfă Marea Caspică – Marea Neagră, în cadrul structurilor relevante ale Uniunii Europene .

Părțile și-au reafirmat hotărârea de a intensifica eforturile politico-diplomatice privind semnarea Declarației politice pentru crearea coridorului de transport-tranzit Marea Caspică – Marea Neagră, inclusiv prin desfășurarea de negocieri patrulatere tehnice cu părțile azerbaidjană și georgiană în viitorul apropiat”, conform protocolului semnat de Maria Magdalena Grigore și Vepa Hadjiev.

Te-ar putea interesa și: