Zborurile de verificare (ce vin după o multitudine de teste prinvind siguranța aeronavei, efectuate la sol) urmează a fi operate deasupra unor zone nepopulate. A fost efectuat, de asemenea, un zbor pentru a muta un 787 din Texas în Washington.
FAA a cerut să se verifice foarte atent aprobările acordate ulterior și care vizau securitatea bateriilor, lucru care ar putea întârzia livrările de aeronave către transportatorii aerieni. Oricum, păstrarea avioanelor la sol se traduce prin costuri de zeci de milioane de euro pentru companii, iar suma crește de la zi la zi, în condițiile în care nu se știe când vor decola Dreamliner-urile.

Un alt organism federal – National Transportation Safety Board – a criticat dur producătorul american pentru că a subestimat, atunci când s-au făcut testele inițiale cu Boeing 787, rata incidentelor în urma cărora a ieșit fum, ignorând faptul că supraîncălzirea bateriilor ar putea cauza un foc.
Paradoxal, acțiunile Boeing au crescut cu 3% de când 787-lui i s-a interzis să mai zboare, în pofida durerilor de cap date producătorului și a cererilor de despăgubire pretinse de operatori.
Bateriile cu probleme

Serviciul de poștă american a oprit transporturile internaționale de baterii pe bază de lithium din cauza îngrijorărilor privind siguranța lor. Mai multe companii de electronice au fost forțate să-și recheme produse din cauza acestor baterii care se pot topi sau pot exploda.

Un ultim caz semnalat a fost cel al producătorului Samsung. Citește și N-ai zburat încă cu un Dreamliner? Ar putea trece ani până când acestea vor zbura iar