Deutsche Bank în mijlocul unui scandal
La Frankfurt, epicentrul financiar al Germaniei, s-a produs o fraudă care a luat prin surprindere întreaga conducere a Deutsche Bank.
Un angajat cu funcție importantă este acuzat că a realizat transferuri ilegale din conturile unor clienți de top. Furturile au fost efectuate fără știrea persoanelor păgubite, iar prejudiciul total ajunge la sute de mii de euro.
Totul s-a desfășurat în cadrul operațiunilor interne ale băncii, ceea ce ridică întrebări grave despre sistemele sale de securitate și control intern, scriu cei de la Ziarul Romanesc.
Banii au fost mutați către conturile unei persoane apropiate
Potrivit informațiilor apărute în presa germană, angajatul ar fi deturnat fondurile către un cont aparținând unei persoane din cercul său apropiat.

Acesta ar fi reușit să păcălească sistemele de verificare interne prin furnizarea de informații false. Practic, transferurile s-au făcut fără să treacă prin filtrele obișnuite de control, lucru care a permis sustragerea sumelor importante fără a fi depistat imediat.
„Deutsche Bank a descoperit într-una dintre sucursale un caz de însuşire a fondurilor clienților în valoare totală de ordinul sutelor de mii, care a implicat mai puțin de zece conturi”, a precizat purtătorul de cuvânt al instituției financiare.
Clienții au fost despăgubiți, iar autorul a fost concediat imediat
După descoperirea fraudei, conducerea băncii a reacționat prompt. Clienții afectați au fost contactați și, conform declarațiilor oficiale, „au fost deja compensați integral”.
Angajatul suspectat că a orchestrat întreaga operațiune a fost concediat pe loc, iar banca a lansat o anchetă internă pentru a verifica dacă au existat complicități sau alte nereguli similare.
„Angajatul a inițiat transferurile, furnizând informații false”, au declarat oficialii Deutsche Bank.
În urma verificărilor, s-a stabilit că nu există indicii că alte conturi ar fi fost afectate de această schemă de fraudă.
Reputația Deutsche Bank, pusă sub presiune de incident
Reprezentanții instituției susțin că incidentul este unul izolat, provocat de acțiunile individuale ale unei singure persoane.
Într-un comunicat, banca a transmis:
„Deutsche Bank regretă incidentul, care este rezultatul acțiunii infracționale a unei singure persoane, și lucrează la îmbunătățirea în continuare a mecanismelor sale de control.
Instituția noastră depune toate eforturile pentru a continua să merite încrederea clienților”.
În paralel, autoritățile germane au fost sesizate, iar ancheta oficială este în plină desfășurare. Banca colaborează cu organele de cercetare pentru a clarifica toate aspectele legate de acest caz de delapidare, care riscă să afecteze încrederea publicului în sistemul financiar.