Renault nu vinde în prezent decât aproximativ 30.000 de vehicule pe an în China, aşteptând lansarea primei sale uzine de pe această piaţă, în anul 2016. Cele mai recente date statistice arată că în trimestrul al treilea al acestui an economia chineză a înregistrat o creştere mai mică de 7%, o premieră după criza financiară globală. 

'Dacă există un constructor auto care nu este îngrijorat de situaţia din China, noi suntem acela. Există un avantaj în China. Atunci când guvernul decide să facă ceva, o face. Atunci când decide să relanseze economia şti că va face tot ce poate pentru a-şi atinge acest obiectiv' a declarat Carlos Ghosn. 

Potrivit lui Ghosn încetinirea economică înregistrată în ţări precum Brazilia şi China nu este un motiv pentru a modifica strategia grupului Renault de a-şi constitui o prezenţă semnificativă pe pieţele emergente. 'Tocmai pentru că aceste pieţe sunt volatile trebuie să fi prezent peste tot. Dacă există câţiva nori într-un loc atunci recuperezi în altă parte. Însă creşterea lor pe termen lung este indiscutabilă', a apreciat Carlos Ghosn. 

Renault va prezenta la Salonul auto de la Frankfurt o nouă versiune a modelului Megane, a cărei lansare comercială este prevăzută pentru 2016. 'Megane şi Scenic constituie oferta noastră pe segmentul C care rămâne partea centrală a pieţei europene, chiar dacă Megane se adresează şi pieţei internaţionale a explicat Carlos Ghosn, care intenţionează să rivalizeze cu competitorii şi pe segmentul de vârf cu Talisman şi Kadjar. La cealaltă extremă, Renault va lansa la finele lui 2015 un vehicul "ultra low cost" în India şi apoi la nivel mondial, cu excepţia Europei. 'Este o mare provocare comercială. Succesul său o va transforma într-o maşină prezentă pe toate pieţele emergente' a spus Carlos Ghosn. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

 AGERPRES