Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 9,9% în noiembrie, la 272.674 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 23,3%, la 4.489 de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite Automotive News Europe.

Şi în lunile septembrie şi octombrie noile proceduri mai stricte de testare a poluării (WLTP) au afectat vânzările auto pe cea mai mare piaţă auto din Europa, înregistrându-se un declin de 31% şi, respectiv, 7,4%.

Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.

Brandurile germane au avut rezultate dezamăgitoare luna trecută. Cel mai semnificativ declin l-a înregistrat Porsche, cu 55%, urmat de Audi, cu 43%, în timp ce Volkswagen a raportat un recul de 15%. Performanţe slabe au avut de asemenea Renault şi Nissan – scăderi de 28% şi, respectiv, 47%.

Printre producătorii auto care au raportat creşteri ale vânzărilor în noiembrie se află BMW (cu un avans de 11,5%), Mercedes-Benz (6%), Smart (23%), Volvo (30,1%) şi Ford (4,4%).

În primele 11 luni din acest an, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au urcat uşor, cu 0,4%, la 3,2 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 15,7%, la 66.860 vehicule.

Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat un avans al vânzărilor de 2,4% şi, respectiv, 1,3%, în perioada ianuarie-noiembrie 2018, în timp ce livrările Volvo şi Ford au înregistrat un avans de 9,1% şi, respectiv, 3,6%. Renault şi Nissan au raportat declin de 1,6%, respectiv de 25,1% în primele 11 luni din acest an.