Calea Victoriei” sau „Mi-am luat pantofi de la Bata” auzim tot mai des si a devenit un obicei ca in discutiile mondene sa fie folosite marci de imbracaminte sau incaltaminte pe care, pana de curand, romanii prosperi le cumparau de pe Champs Elysee din Paris sau din mall-urile din Ungaria sau America.si cu cat magazinele „de marca” sunt mai indragite de cumparatori, cu atat ele ingroasa profitul intreprinzatorilor care mizeaza pe astfel de afaceri. In cazul francizelor exista doua categorii de oameni de afaceri care castiga: francizatul (cel care preia franciza) si francizorul (cel care ofera franciza).In Romania, in spatele acestor francize se afla cunoscuti oameni de afaceri si vedete autohtone. „O franciza este foarte costisitoare. Dar nu este suficient sa ai bani, ci trebuie si sa stii sa vinzi”, afirma creatoarea de moda Romanitza Iovan, care a deschis primul magazin Escada Lux din Romania, in urma cu aproximativ un an. Conditiile pentru obtinerea francizei pe o perioada de cinci ani au fost: asigurarea unui spatiu comercial intr-o zona cu vad maxim, pe Calea Victoriei, ceea ce inseamna o chirie costisitoare, plata arhitectului specializat de Escada pentru designul magazinului, ceea ce a costat peste 100.000 de euro, achizitionarea colectiilor si asigurarea publicitatii. Escada este un lant de magazine cu haine pentru femei, care in cei peste 25 de ani de activitate s-a extins la peste 400 francize in lume. Detine trei tipuri de magazine: Escada Couture, Escada Sport si Escada Casual. In Romania au fost introduse toate cele trei linii, fiind francize diferite, ce apartin unor intreprinzatori diferiti.De curand au mai aparut in sistem de franciza marcile Motivi, Lee Cooper, Terranova, Bata si se pregatesc sa intre Celio, Etam, Zara, Subway, Fastway. Pentru Celio si Etam a batut palma cu grupurile mama societatea romaneasca Etap International, care face parte din grupul GFS. La sfarsitul acestei luni vor fi deschise in Bucuresti Mall primul magazin Etam din tara si primul magazin Celio din Bucuresti, in acest moment mai existand unul la Constanta. Lantul Etam a fost creat in 1916 si este cunoscut in special pentru liniile de lenjerie, dar in magazinele sale se mai gasesc si accesorii si imbracaminte pentru femei. Etam a deschis primele magazine de prA
De ce incep francizele sa aiba succes in Romania

19 februarie 2004, 12:00
Ultima modificare în 19 februarie 2004, 14:00
Calea Victoriei" sau "Mi-am luat pantofi de la Bata" auzim tot mai des si a devenit un obicei ca in discutiile mondene sa fie folosite marci de imbracaminte sau incaltaminte pe care, pana de curand, romanii prosperi le cumparau de pe Champs Elysee din Paris sau din mall-urile din Ungaria sau America.si cu cat magazinele "de marca" sunt mai indragite de cumparatori, cu atat ele ingroasa profitul intreprinzatorilor care mizeaza pe astfel de afaceri. In cazul francizelor exista doua categorii de oa
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook