Ce este reputaţia online

48% dintre angajatori şi specialişti în resurse umane se raportează la paginile personale de pe internet ale unui individ înainte de a-l angaja. Rezultatele căutărilor pe internet, postările pe blog, update-urile de pe profilurile social media şi datele din presă despre un individ conturează brand-ul personal şi e-reputaţia aferentă. Reputaţia online nu este, aşadar, numai ce publici online, ci şi felul în care publici şi momentul în care o faci.

De ce contează reputaţia online

Mulţi susţin că nu se lasă afectaţi de părerile celorlalţi în viaţa reală, însă în viaţa virtuală, o imagine nefastă poate dăuna slujbelor viitoare, ţinând cont că 78% dintre angajatori fac research pe web pentru a afla mai multe despre potenţialii angajaţi, iar 63% dintre ei le verifică profilurile de pe reţelele de socializare. Daunele se pot răsfrânge şi asupra slujbei actuale, iar 8% din manageri au recuoscut că au concediat indivizi din cauza abuzului de social media.

Ce urmăresc potenţialii angajatori

Faptul că angajatorii sunt activi în social media este deja un lucru bine-cunoscut. Aceştia urmăresc fotografiile compromiţătoare, informaţiile sau comentariile negative cu privire la individ şi informaţiile incriminatoare, indiferent de provenienţă. A fi absent în social media nu este o opţiune, deoarece în zilele noastre şi acest lucru este în detrimentul individului şi reputaţiei sale. O prezenţă discretă şi pozitivă este, aşadar, varianta optimă.

Ce se poate face

Managementul reputaţiei online înseamnă control asupra imaginii online, deci o prezenţă online puternică şi pozitivă. Căutarea pe Google a propriului nume sau a pseudonimului este absolut necesară, iar publicarea unor informaţii proprii pe reţelele de socializare, de asemenea.

Dacă un control total asupra reputaţiei online poate părea ceva imposibil, există varianta contracarării informaţiilor negative cu unele pozitive şi autentice. Luarea unor măsuri SEO reprezintă, de asemenea, ceva absolut important, la fel ca securizarea conturilor din social media.

Data de naştere, adresa şi orice alte date personale trebuie să rămână private, iar tag-urile compromiţătoare trebuie să fie înlăturate.