comunicare si relatii publice fac parte din aceasta categorie. Un domeniu care a „crescut” in ultimii ani, acela al comunicarii, este strans legat in acelasi timp de marketing sau publicitate si este absolut necesar pentru orice institutie, persoana publica sau companie privata. Angajatorii cauta din ce in ce mai multi tineri bine pregatiti care sa ocupe pozitiile importante din cadrul departamentelor de comunicare. Nu apare insa ca o conditie stricta ca acestia sa aiba si studii in domeniu. „A doua alegere a angajatorului este o specializare in jurnalism sau litere. Solutia preferata uneori de companiile care isi infiinteaza un departament propriu de comunicare este o specializare chiar din domeniul de activitate al firmei respective”, spune Ionut Oprea, Brand Manager al Neogen SA, firma care detine site-ul de recrutare online www.bestjobs.ro. Conform statisticilor efectuate pe acest site, ofertele de joburi in domeniu s-au dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele patru sub-domenii ale comunicarii au fost definite de catre specialisti ca fiind relatiile publice, comunicarea institutionala, comunicarea politica si publicitatea.”Prin mijloacele utilizate, activitatea de relatii publice intra in contact si se interfereaza cu alte domenii de activitate: propaganda, publicitate, marketing politic, lobby, mass media etc. Din pacate, in prezent se fac multe confuzii intre relatiile publice si o serie de domenii conexe”, spune Andrei Bortun, director general al agentiei Millenium Communications. Tot el mai crede ca miile de absolventi ai facultatilor de profil ar trebui sa se gandeasca in cunostinta de cauza la cat de mult li se potriveste aceasta cariera inainte de a da examenul de admitere la facultate. Cand vine vorba de publicitate, lucrurile sunt putin diferite. Specialistii care lucreaza deja in domeniu sunt extrem de optimisti in privinta sanselor de angajare pentru tineri: „Este un domeniu foarte accesibil atat timp cat esti dispus sa inveti si sa bati la usi, fara sa obosesti, pana ce cineva va spune: „Intra, asta e biroul tau!”, spune Alina Gavrila, director general al agentiei de publicitate Gavrila&Asociatii. In ceea ce priveste comunicarea institutionala, lucrurile sunt si mai complicate. Potrivit Angelei Filote, sefa biroului de presa al Delegatiei Comisiei Europene, daca un tanar doreste, poate sa devina angajat al unei institutii publice pe un post de comunicare. „Tot mai multe institutii realizeaza ca trebuie sa comunice cu cetatenii, ca este in interesul lor sa o faca”, spune Angela Filote. Totusi, ea recunoaste ca nu este usor: „Tinerii trebuie sa fie siguri ca entuziasmul pentru aceasta meserie nu va dispare la locul de munca. De asemenea, ii sfatuiesc sa lupte pentru a impune comunicarea ca activitate vitala oricarui management institutional”.

Asociatia de Comunicare Ethos organizeaza in perioada 19 aprilie – 12 mai cea de-a patra editie a „Olimpiadelor Comunicarii”. Evenimentul consta intr-o serie de competitii practice pentru studentii doritori de o cariera in: publicitate, relatii publice, comunicare institutionala sau comunicare politica.
Echipe formate din cinci studenti vor intra, timp de doua saptamani, intr-o competitie in care vor realiza proiecte pentru clienti reali – mari companii, institutii publice sau oameni politici. Cei care ii vor indruma si le vor juriza evolutia sunt actuali profesionisti din industria de comunicare.
„Pe site-ul www.olimpiadelecomunicarii.ro am construit o comunitate a tinerilor care au pregatire de comunicatori profesionisti. La ora actuala comunitatea online numara peste 2.300 de membri”, spune Dragos Dehelean, presedintele Asociatiei de Comunicare Ethos.
Premiile acordate vor insuma 4.500 de euro. Inscrierile se fac pe site-ul: www.olimpiadelecomunicarii.ro pana la termenul limita de 10 aprilie. Detalii suplimentare se pot obtine si la numarul de telefon: 021/410.06.07.

Sanse noi pentru studentii economisti
Organizatiile studentesti detin oferte de joburi si forumuri
„Zilele Carierei” este un targ de joburi cu traditie in mediul studentesc. In cadrul acestui eveniment, organizatia AIESEC aduce anual companiile pe „terenul” studentilor, pentru ca acestia sa aiba informatiile si oportunitatile cat mai la indemana, chiar si pentru cateva zile. „Participantii vor putea asista la prezentari de companii, unde vor fi expuse noile tendinte de pe piata, cerintele angajatorilor din diferite domenii”, explica organizatorii. Tinerii isi vor putea depune CV-urile la standurile organizatiilor si tot la standuri vor putea cere informatii in legatura cu slujbele oferite. „In paralel, studentii se vor putea inscrie in baza de date online a AIESEC, de unde companiile vor selecta potentiali candidati pentru angajare”, mai spun organizatorii. Site-ul respectiv este www.fwd.aiesec.ro. Locatia de desfasurare a targului de joburi este Academia de Studii Economice – Facultatea de Cibernetica, iar evenimentul se va desfasura in zilele de 23-25 si 29-31 martie. Membrii AIESEC considera ca acest eveniment a devenit mai mult decat un simplu targ de locuri de munca. Prin „Zilele Carierei”, companiile dezvolta o noua disciplina: marketingul resurselor umane. Brandul corporativ incepe sa joace un rol esential in atragerea celor mai potrivite persoane in momentul recrutarii de personal. Companiile participante isi propun sa se pozitioneze ca „employer brand” pe piata studenteasca”, se arata in prezentarea manifestarii. Targul de joburi din ASE se afla la a douasprezecea editie in Bucuresti. De asemenea, acesta se va desfasura in alte cinci centre universitare: Brasov, Iasi, Oradea, Targu Mures si Timisoara. Numarul studentilor participanti este estimat la peste 4.000, iar partenerii AIESEC sunt : Raiffeisen Bank, QAB, Deloitte&Touche, Lugera & Makler, Class, Coca-Cola Romania, Interbrew, Unilever, Zapp, NestlA