Un exemplu în acest sens este Kaufland, cel mai mare angajator privat de pe piața locală, care în urmă cu doi ani a inițiat un program de instruire și perfecționare a tinerilor care își doresc o carieră în industria de retail.

„Am luat în considerare expansiunea organizației noastre și nevoia businessului dinamic de a asigura un plan de succesiune pentru pozițiile entry-management și de specialiști, precum și faptul că tinerii absolvenți vin în companie cu idei fresh și privesc cu entuziasm ritmul accelerat în care crește Kaufland în România”, spune Estera Anghelescu, Director Dezvoltare Personal și Employer Branding Kaufland România.

La prima ediție a Kaufland Management Program, în 2014, au fost șase participanți, iar anul acesta cinci dintre ei au finalizat cu succes programul, ocupând în prezent poziții de specialiști în departamente precum Achiziții și Dezvoltare Imobiliară sau chiar conducând în calitate de manager de magazin echipe de peste 80 de angajați.

La cea de-a doua ediție, în 2015, au început programul opt participanți și vor finaliza până în vara anului următor șase dintre aceștia. Anul acesta au fost selectați deja 14 tineri care vor   parcurge  acest program începând cu această toamnă.

Perioada de recrutare și selecție a fost optimizată de la prima ediție în care candidații au trecut prin trei interviuri. Anul acesta, procesul de selecție a cuprins, după screeningul CV-urilor recepționate, un interviu telefonic structurat și parcurgerea unui centru de evaluare de o zi la care au participat inclusiv colegi din Top Management. Candidatul ideal dorit de companie este absolvent de studii universitare (licență sau masterat), care a desfășurat activități extracurriculare în timpul studiilor sau și-a asumat rolul de lider în proiecte studențești, capabil să absoarbă rapid informații și să se adapteze unui mediu de lucru dinamic.

Traning și angajare

Tinerii aleși în program vor parcurge o perioadă plină de activități complexe timp de 18 luni. Kaufland Management Program, oferă o experiență de tip rotațională, în care participanții reușesc să obțină o imagine completă a proceselor din organizație, a relațiilor de colaborare și networking dintre departamente. Explicit, pe parcursul celor 18 luni, tinerii trec printr-un training intensiv în Departamentul Vânzări, care este special gândit astfel încât fiecare participant să aibă experiența lunii decembrie într-un magazin Kaufland. După șase luni în Vânzări, urmează, prin rotație, departamente precum Logistică (3 luni), Achiziții (3 luni), Dezvoltare Imobiliară (1 lună), Audit Intern (1 lună), Controlling și Resurse Umane (1 lună). Încă din prima lună a programului, fiecare participant este în contact cu un mentor, ales dintre directorii cu experiență din companie. Practic, Kaufland Management Program oferă tinerilor șansa de a participa la un training on the job în departamentele-cheie din cadrul organizației. De asemenea, un alt beneficiu important pentru participanți este faptul că ei obțin un contract de muncă pe perioadă nedeterminată, alături de un salariu atractiv încă din prima zi.

„Acest program s-a dovedit a fi foarte util pentru organizația noastră. Tinerii sunt de-a dreptul «vânați», încă din primele luni, de către multe departamente interne. Este însă alegerea lor dacă dau curs unei invitații de angajare fixă în cadrul unui departament sau preferă să parcurgă mai întâi toate etapele programului”, explică Roxana Călugăru, manager proiect – Kaufland Management Program.

 La finalul programului, tinerii sunt pregătiți pentru a prelua o poziție entry-management într-unul dintre magazinele Kaufland, în cadrul departamentului Vânzări. Dacă însă aceștia consideră că se potrivesc mai bine într-unul dintre celelalte departamente, pot aplica intern la pozițiile deschise în companie cu scopul de a-și continua parcursul profesional.