Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Cum a fost tras pe linie moartă un proiect care ne făcea mai puţini dependenţi faţă de Rusia

Autor: | | 24 Comentarii | 4683 Vizualizari

Gazoductul Nabucco are tot mai puţine şanse să fie dus până la capăt, iar sprijinul Bruxelles-ului se pierde pe zi ce trece. După mai bine de şapte ani de amăgiri, oficialii Comisiei Europene spun că este o problemă secundară prin ce conductă vor fi aduse în Europa gazele naturale din regiunea Mării Caspice.

"Este totuna ce nume va purta copilul. Esenţială este posibilitatea aducerii gazelor naturale din regiunea Mării Caspice în Europa", a declarat Günther Oettinger,  comisarul european pentru energie, Günther Oettinger, într-un interviu acordat cotidianului Der Standard şi citat de Rador.

Gazoductul Nabucco, cu o lungime de aproape 3.900 de kilometri, urma să transporte în Europa peste 40 de miliarde de metri cubi de gaze pe an, pentru a reduce dependenţa de importurile din Rusia. Costurile Nabucco au fost estimate la peste 12 miliarde de dolari. Nabucco se dorea a fi un proiect prin care statele europene să nu mai fie dependente de importurile de gaze importate de la concernul Gazprom. De altfel, reprezentanţii companiei ruseşti au spus încă de la prezentarea proiectului Nabucco că un astfel de proiect nu poate fi realizat fără Gazprom. “Contractul” Rusiei a fost dezvoltarea conductei SouthStream.

Nabucco a intrat la apă

După mai bine de şapte ani de promisiuni, compania de proiect al Nabucco, în care este implicată şi compania Transgaz (România), a decis să reducă proiectul cu aproape două treimi, dar cea mai mare provocare rămâne identificarea resurselor de gaze naturale. Astfel, a fost propus Nabucco West, care vizează transportul gazelor naturale din regiunea caspică, începând de la graniţa dintre Bulgaria şi Turcia până la Baumgarten (Austria).

Noua variantă de conductă are o lungime de 1.300 kilometri, adică doar o treime din proiectul iniţial. Proiectul Nabucco este dezvoltat de consorţiul Nabucco Gas Pipeline International, din care fac parte companiile Transgaz Mediaş, OMV (Austria), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria), Botas (Turcia) şi RWE (Germania). Gazoductul va transporta gazele extrase din Asia Centrală şi va străbate Turcia, Bulgaria, România, Ungaria şi Austria. Günther Oettinger a afirmat că planul iniţial al Nabucco a devenit mai puţin atractiv, deoarece construcţia acesui gazoduct ar fi durat prea mult, în condiţiile creşterii costurilor de construire şi a faptului că paricipanţii la acest proiect "nu mai au capacitatea de acum câţiva ani".

Se aşteaptă răspuns de la azeri

Concernul Nabucco a înaintat în luna mai consorţiului azer Shah Deniz II propunerea de construire a gazoductului Nabucco West. Zăcămintele de gaze de la Shah Deniz II se află în Marea Caspică. Răspunsul consorţiului Shah Deniz II privind construcţia conductei Nabucco West este aşteptat până la finalul lunii iunie, a anunţat, în urmă cu două săptămâni, managing director Nabucco Gas Pipeline International (NIC), Reinhard Mitschek, într-o conferinţă de presă telefonică. “Am înaintat o propunere competitivă şi cuprinzătoare, care constituie o soluţie avantajoasă atât pentru acţionarii noştri cât şi pentru furnizori. Oferta cuprinde detalii privind proiectul, descrierea rutelor, surselor de alimentare, modele de finanţare. Este o ofertă completă. În următoarea perioadă vom avea întâlniri cu reprezentanţii consorţiului, iar la finalul lunii iunie aşteptăm o decizie pozitivă pentru proiect”, a afirmat Reinhard Mitschek.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.