Airbus va încerca să-şi reducă costurile fără a recurge la concedieri obligatorii, dar nu poate garanta că ele nu vor avea loc, a afirmat marţi directorul general Guillaume Faury la postul francez de radio RTL, transmit Reuters şi site-ul sharecast.com.

Industria aviatică se confruntă cu un declin semnificativ din cauza efectelor epidemiei. Companiile aeriene globale se luptă să supravieţuiască şi apelează la ajutorul statului, în urma restricţiilor impuse pentru a stopa pandemia.

”O criză existenţială”

De asemenea, operatorii aerieni reduc comenzile de avioane sau renunţă la achiziţii.

„Este o criză existenţială. Afacerea noastră riscă să intre în colaps dacă nu adoptăm măsurile adecvate. Le vom lua.

Situaţia este atât de serioasă şi ne confruntăm cu atît de multe incertitudini, că nu cred că cineva poate garanta că nu vor fi concedieri obligatorii dacă nu ne adaptăm la situaţie, mai ales dacă efectele negative persistă.

Pe de altă parte, vrea să spun clar că avem multe de făcut şi vom face tot ce este posibil să evităm concedierile”, a dat asigurări şeful Airbus.

Airbus, companie care are aproximativ 135.000 de angajaţi la nivel global, a anunţat la finele lunii iunie că intenţionează să elimine 15.000 de locuri de muncă până la finele verii 2021, dintre care o treime în Franţa, pentru a face faţă reducerii călătoriilor cu avionul.

Lider global în aeronautică

Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. În 2019, a generat venituri de 70 de miliarde de euro şi a avut 135.000 de angajaţi.

De asemenea, Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri. Airbus mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni.

Profitul Airbus din operațiunile de bază a înregistrat o scădere de 49% în primul trimestru, iar grupul a solicitat o campanie la nivelul întregii industrii pentru a restabili încrederea în transporturile aeriene, după ce pandemia de coronavirus a declanșat ”cea mai gravă criză cunoscută vreodată de sectorul aerospațial.

Compania anticipa că problemele vor continua în trimestrul al doilea.