Criză de apă caldă la Ploiești! Primarul acuză direct Consiliul Judeţean Prahova că duce „lipsă de respect”

Acuzațiile sale vin la scurt timp după ce reprezentanţii administraţiei judeţene nu s-au prezentat, pentru a treia oară consecutiv, la şedinţa oficială a AGA ADI Termo Prahova, convocată de Primăria Municipiului Ploiești pentru a rezolva această problemă.

„Este a treia oară când au fost online doar reprezentanţii primăriei, fără să fie vreun reprezentant al CJ, astfel că din nou nu am avut cvorum. (…) Trebuie să se formeze un caiet de sarcini, care trebuie să fie supus CJ şi CL spre adoptare, şi după, începută o procedură. La nivelul declarativ, Consiliul Judeţean e foarte, foarte aplicat şi interesat de această problemă a ploieştenilor.

Este evident că o spun cu un gust amar, pentru că mi se pare ireal ca măcar unul din cei patru membri AGA ADI Termie, în trei şedinţe, să nu fie prezent şi să nu avem cvorum ca să decidem ceva. (…) Este ireal, este, din punctul meu de vedere, clar şi răspicat, o bătaie de joc la nivelul CJ vizavi de ploieşteni”, a explicat, luni, Andrei Volosevici, în cadrul unei conferințe de presă.

De pe data de 1 august 2022, aproximativ 130.000 de ploieşteni racordaţi la sistemul centralizat de termoficare, dar şi instituţii publice, nu beneficiază de apă caldă în sistem centralizat, după ce operatorul a sistat serviciul deoarece trebuie să facă anumite lucrări.

Primarul din Ploiești a acuzat, totodată, o campanie dusă împotriva sa de către preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, şeful său pe linie de partid (PNL Prahova). Întrebat de jurnaliștii prezenți la acea conferință de presă, dacă i se pare o idee bună ca CJ Prahova să preia şi reţeaua secundară de transport a agentului termic în Ploieşti, Andrei Volosevici a spus că totul depine de ce ideile lui Iulian Dumitrescu.

„Depinde ce se gândeşte într-o seară domnul Iulian Dumitrescu, dacă într-o seară îi vine şi ideea asta (…). Oricum, ideile (…) sunt puse în practică la dispoziţia politică a unui singur om. Punct. Şi că dorinţa este să mă afecteze pe mine – sigur că mă afectează, dar mai grav este că această dorinţă afectează 130.000 de oameni pe care eu cred că cineva de la etajul I de la Casa Albă îi consideră puţin pregătiţi să înţeleagă nişte lucruri. (…) Este rugămintea mea ca nişte oameni care au nişte probleme de orgolii, de înţelegere, de cunoştinţe administrative să se trezească”, a explicat el.

Primăria Ploiești nu a plătit firmei de termoficare subvenţia pentru agentul termic

După aceea, Andrei Volosevici a explicat că Primăria Ploiești nu a plătit firmei de termoficare subvenţia pentru agentul termic livrat pentru că facturile trebuiau verificate de către ADI Termo Prahova, însă asociaţia „le-a trimis înapoi”.

„Am trimis cu adresă facturile către cei care au obligaţia (…), pentru că modul în care am putea să plătim este cel pe care îl cunoaşteţi. Nu există nicio altă reţetă, decât cea specifică. De exemplu, la Primăria Ploieşti, SG furnizează nişte servicii care sunt monitorizate, contorizate şi avizate de către RASP.

Aceeaşi este reţeta şi obligaţia legală la nivelul plăţii eventuale a subvenţiei pentru agentul termic furnizat. Nouă ne-au venit nişte facturi de la Termie Prahova (Termoficare Prahova SA – n.r.), pe care le-am trimis în baza articolului 25, alin 5, litera I, spre verificare şi bun de plată la ADI Termie şi, în contextul în care acestea vin, putem discuta de plată”, a precizat edilul.

Întrebat, apoi, dacă a primit vreun răspuns de la ADI Termo Prahova, primarul din Ploiești a spus doar că a primit facturile înapoi.

„Au spus că nu e treaba lor pentru că nu au mai citit până la articolul 25 (al statutului – n.r.), nu au mai citit până acolo”, a completat Andrei Volosevici.

Poziția oficială a companiei Veolia

Ca urmare a unor speculații recente apărute in spațiul public cu privire la posibilitatea preluării de către Veolia a serviciilor de furnizare a apei calde și energiei termice in municipiul Ploiești, revenim cu următoarele precizări:  

Veolia anunță că informațiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu energie termică reprezintă o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești. 

În plus, chiar și în situația în care o autoritate locală, din orice oraș al României, ar demara o procedură legală de selectare și atribuire a gestionării serviciului public de alimentare cu energie termică, implementarea unei astfel de decizii ar implica un proces tehnic și procedural complex și cu o durată de pregătire considerabilă (luând în calcul situațiile precedente de acest tip, procesul durează minimum 9 luni). 

Veolia și-a încheiat activitatea de furnizare a serviciului de alimentare cu energie termică în data de 13.05.2022, ca urmare a încetării înainte de termen a  Contractului de delegare prin concesiune. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, compania și-a respectat întotdeauna obligațiile de a furniza serviciul de alimentare cu energie termică la parametrii de calitate stabiliți prin Contract, gradul de continuitate în furnizarea energiei termice ajungând la peste 99%. De asemenea, în fiecare an, pornirea sezonului de încălzire s-a realizat la timp, conform reglementărilor legale și în condiții optime, nefiind probleme de natură tehnică care să afecteze siguranța în exploatare a echipamentelor. 

Încheierea contractului și predarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică către Concedent s-au realizat cu respectarea tuturor reglementărilor legale și contractuale.