La finalul lunii noiembrie se împlinesc doi ani de la lansarea primului oraș virtual românesc în Second Life – Virtual Bucharest. Evenimentul este marcat printr-o mini-expoziție, Romanian Fair, în care zece creatori români (de haine, accesorii și mobilier) își expun timp de o lună cele mai bune produse virtuale. Printre cei mai de succes designeri români se numără Paty Paule (este, evident, un pseudonim), al cărei magazin, Cartoon Kids, comercializează îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilier și jucării, cu un profit net (de aceasta dată real, nu virtual) care variază între 800 și 1.000 de dolari, după plata cheltuielilor lunare de hosting și marketing, de circa 1.000 de dolari.
Chiar mai bine se descurcă Floyd Mistwalker, designer de mobilier și proprietar al magazinului virtual Prim Savers, cu venituri lunare cuprinse între 1.500 și 2.000 de dolari, dar și CrashOV Uladstron, designer de îmbrăcăminte și accesorii pentru personalizarea locuitorilor virtuali din Second Life. Câștig lunar? Între 1.000 și 1.500 de dolari. „În ciuda crizei, se pot câștiga bani din Second Life, pentru unii dintre creatori aceasta fiind principala sursă de venituri, însă succesul presupune, la fel ca și în viața reală, talent plus multe ore de muncă”, spune promotorul Virtual Bucharest, Aura Tatu.

Te-ar putea interesa și: