Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania. Secțiunea se află pe tronsonul 3A Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti , care are o lungime totală de 25,5 km. Potrivit anunțului de licitație, proiectarea și construcția a mai puțin de 9 kilometri de autostradă ar trebui să ne coste între 316,7 milioane lei (73,1 milioane euro) şi 348,3 milioane lei (80,4 milioane euro), fără TVA.

Constructorul celor 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşelu va fi selectat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 21 martie.

Durata contractului este de șase ani, incluzând aici proiectarea, construcția și perioada de garanție. Finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat. proiectarea va dura 6 luni, execuția lucrărilor un an și jumătate, și perioada de garanție va fi de patru ani. Astfel, dacă totul decurge bine ar trebui să putem circula pe acești 8,7 kilometri în 2014.
Un proiect început în 2004
Construcția Autostrăzii Transilvania a început în 2004, atunci când guvernul condus de social-democratul Adrian Năstase a semnat cu americanii de la Bechtel un contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro pentru realizarea celor 415 kilometri de autostradă dintre Brașov și Borș.

Porțiunea realizată până în prezent, respectiv circa 52 de kilometri, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total. Am cheltuit în 7 ani peste 1,2 miliarde de euro.

În vara acestui an, Ministerul Transportului și Compania de Autostrăzi au semnat cu Bechtel o anexă la contractul din 2004. Americanii continuă lucrările doar pe tronsoanele deja începute, reprezentând 118 kilometri din totalul celor 415 kilometri, iar restul tronsoanelor sunt scoase la licitație. Potrivit Ancăi Boagiu, ministrul Transporturilor, unele secțiuni ar putea fi construite pe fonduri europene.