În luna martie a acestui an, Ministerul Mediului lansa o campania ”O pădure cât o țară”. În acest context, pe data de 5 martie, o firmă câștigă două contracte pe SICAP, totalizând 135.000 de lei, pentru următoarele bunuri și servicii: realizare concept de eveniment și grafică materiale eveniment, realizare materiale personalizate (litere volumetrice „ROMANIA”, șepci, steaguri, autocolante A4), realizare scenă, servicii de sonorizare, difuzarea live-ului în rețelele de socializare, asigurare logistică și transport, realizarea a 100 de pin-uri (insigne) și a unor mesh-uri.

În 24 de ore aceste obiecte au reușit să fie realizate de către firma Future Innovation, firma care îi aparține Monicăi Neagoe, asociată în altă firmă cu angajata Ministerului Mediului, Anamaria Florescu.

Anamaria Florescu este șefa de cabinet a unui secretar de stat din luna ianuarie, venită prin transfer chiar de la firma care a realizat obiectele anterior menționate.

Pe data de 6 martie. ministrul Mediului, Costel Alexe, a organizat evenimentul de împădurire în condițiile în care a căutat o firmă cu doar 24 de ore înainte.

Future Innovation face parte din familia PNL

În 2019, firma anterior menționată a fost implicată în campania Partidului Național Liberal iar Anamaria Florescu a lucrat pentru Klaus Ioahnnis  în alegerile prezidențiale.

Această firmă a primit 135.000 de lei din partea PNL pentru campania ”O pădure cât o țară”. Suma este cu doar 500 de lei mai mică decât plafonul până la care se pot face achiziții prin atribuire directă.

Potrivit Reporter Is, acestă campanie este copia Cazului Ridzi, din 2009, caz care s-a terminat cu condamnarea unui fost ministru.

Anamaria Florescu face parte din Ministerul Mediului

Asociata firmei Future Innovation, Anamaria Florescu, lucrează de câteva luni, în funcția de director de cabinet la Mircea Fechet, secretar de stat la Ministerul Mediului.

În plus, aceasta l-a ajutat pe Klaus Iohannis și la prima sa candidatură la prezidențiale în anul 2014.

Campania a prins contur prea repede

Detaliile campaniei ”O pădure cât o țară” scot la ivelă mai multe probleme:

1) Pe 4 martie la ora 11:19, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) o cumpărare directă. „Servicii organizare evenimente pentru lansarea campaniei naționale de împădurire «O pădure cât o țară»” a fost denumirea achiziției estimată la 108.300 lei.

La ora 11:58 a răspuns societatea Future Innovation, care însă a cerut un preț de 115.000 lei, mai mare cu aproape 7.000 de lei. Ministerul nu a fost de acord și a anulat procedura la ora 12:14. După două minute, a reluat-o păstrând aceeași sumă de 108.300 lei. După alte două minute, la 12:18, SC Future Innovation a făcut o altă ofertă, de această dată de fix 108.300 lei.
A doua zi, pe 5 martie, la ora 11:34, procedura a fost declarată finalizată. Ministerul și Future Innovation au bătut palma la miezul zilei, notează sursa anterior menționată.

2) Pe 5 martie la 11:34 s-a finalizat cumpărătura directă, iar evenimentul de lansare a avut loc a doua zi, pe 6 martie. Programul președintelui Klaus Iohannis, încă păstrat pe site-ul Administrației prezidențiale, specifică pentru vineri, 6 martie, ora 12: „Participare la evenimentul de lansare a Campaniei Naționale de Împădurire «O pădure cât o țară», șantierul de împădurire Uliești, din cadrul Ocolului Silvic Găești, județul Dâmbovița”.