Aplicarea corectă a principiului „poluatorul plăteşte” este una din preocupările pe care patronatele din transporturi  le-au avut încă din 2007 însă, până în momentul de faţă, dialogul instituţional deschis pe aceasta temă nu a funcţionat.

Atât din partea CNR,  cât şi din partea Federaţiei Operatorilor Români de Transport, în ultimii 4 ani, au fost trimise o multitudine de adrese oficiale către ministerul de resort însă nu a fost organizată nici o întâlnire la nivel de specialişti şi nici a existat un răspuns la soluţiile promovate pe aceasta temă.

Timbrul de mediu înseamnă faliment

CNR consideră că trebuie luat în calcul faptul că transportatorii comerciali deţinători de licenţă publică de transport utilizează în operaţiunile de transport mărfuri şi pasageri autovehicule comerciale cu capacităţi cilindrice de peste 10 000 de cmc, iar aplicarea timbrului raportat la capacitatea cilindrică conform modelului european funcţional în ceea ce priveşte autoturismele ar conduce către faliment puţinele afaceri din transport ce se străduiesc să mai funcţioneze în acest context extrem de dificil.

Totodata trebuie mentionat ca pentru autovehiculele comerciale nu a existat nici o formula de incurajare a reinoirii parcului coroborat „Programului Rabla”.

Pentru ca timbrul de mediu sa poata fi aplicat autovehiculelor comerciale Guvernul trebuie inainte de toate sa aplice returnarea accizei din carburanti conform modelului european practicat în Belgia, Franţa , Spania, Italia, Slovenia şi Ungaria.

Confederaţia Naţională Rutieră aşteaptă pentru prima dată în „istoria” acestei taxe o discuţie punctuală, argumentată şi eficientă din care să rezulte o variantă aplicabilă şi europeană care sa atinga obiectivele şi principiile enunţate şi care să fie oferită dezbaterii publice într-o formă cât mai puţin contestabilă.