Deşi, în România, piaţa ţigărilor de foi a fost, în 2008, de doar patru milioane de euro, potrivit administratorului Tobacco Tra­ding International, Janos Kadar, numărul celor care frecventează cluburile de profil este în creştere.

«Dacă în Rai nu se fumează trabuc, eu nu intru acolo», spunea celebrul scriitor Mark Twain. Probabil la fel ar spune şi membrii Cigar Club România, al cărui preşedinte este omul de afaceri Liviu Galan.

De trei ani, cei 30-40 de membri ai clubului se întâlnesc în fiecare săptămână, joia după-amiaza. „Nu se percepe nicio taxă pentru a deveni membru. Este mai mult o întâlnire între prieteni care îm­părtăşesc aceeaşi pasiune. De cele mai multe ori, ţigara este doar pretextul pentru a ne reuni şi a sta de vorbă, dar au fost şi cazuri în care în cadrul acestor întâlniri s-au pus bazele unor afaceri“, a completat Galan.

Bogdan Ciocârlan, managerul El Unico, a „importat“ din Elveţia un alt concept. Cei care doresc să facă parte din acest club privat trebuie să îndeplinească nişte condiţii. În primul rând, trebuie, evident, să fie fumători de trabuc, apoi este nevoie de recomandarea a doi membri ai organizaţiei, trebuie să plătească o taxă de înscriere (1.000 de euro) şi apoi una anuală (500 de euro). „Aceşti bani sunt utilizaţi pentru a achita consumaţia atunci când au loc întâlnirile. De obicei, acestea sunt organizate o dată pe lună, dar de fiecare dată încercăm să nu fie în acelaşi loc. În general, alegem oraşele unde sunt mai mulţi membri: Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca“, a spus Ciocârlan. În prezent, clubul El Unico numără 12-15 membri.

Pofta vine pufăind

185-41964-38_radisson_46_compania.jpgCare sunt însă locurile special amenajate, numite Cigar Room, unde fumătorii pot savura un trabuc? La Radisson Blu, de exemplu, există Dark Bla Bar, cu două zone, separate prin elemente de design util, printre care se numără o vitrină în care sunt păstrate sticlele cu sortimente speciale de coniac şi băuturile valoroase.

Tot aici, se găseşte o varietate mare de ţigări. De altfel, reprezentanţii hotelului s-au gândit chiar şi la o promoţie specială. „În perioadele 16-19 şi 23-25 noiembrie, amatorii pot savura un trabuc fin, rulat manual de o specialistă «torcedore» cubaneză, împreună cu un pahar de Benrinnes single malt, vechi de 14 ani, la preţul de 100 de lei“, spune Adrian Adam, director de vânzări şi marketing la Radisson Blu. Barul este frecventat în proporţie relativ egală de clienţii hotelului, în majoritate străini, şi de cei din afara unităţii, români şi străini, oameni de afaceri. „Aceştia sunt fini cunoscători ai produselor de calitate, cu un spirit cosmopolit. În acest bar, primim circa 50-80 de clienţi pe seară“, a mai spus Adrian Adam.

185-41960-38_carolparchotel3_46.jpgPeste 90% din cei care frecventează restaurantul La Mandragora din Capitală sunt oameni de afaceri, iar circa 3%-5% fumează trabuc. „Spaţiul pe care îl avem noi amenajat este relativ mic. Aici fumează câte un trabuc cei care îşi aşteaptă prietenii sau cei care fac o pauză între felurile de mâncare“, a spus Octavian Popescu, managerul restaurantului. La Carol Parc Hotel există Piano Club, un loc unde domnii pot savura un trabuc de calitate alături de un coniac pe măsură. „Încăperea este dotată cu sisteme ultraperformante de ventilare şi purificare a aerului“, a spus Adrian Petre, proprietarul hotelului.

Un nou grup parlamentar

185-41963-38_mandragoracigareclub_cc_46.jpgÎn cazul hotelului Golden Tulip fusese iniţial prevăzut un Cigar Room, Clubul Cupola, însă, potrivit directorului de vânzări şi marketing, Marius Mihulin, în România, deocamdată, discutăm de o nişă extrem de mică de consumatori veritabili de trabuc, acesta fiind motivul pentru care destinaţia iniţială a clubului nu s-a putut impune până în prezent.

De altfel, şi Cristian Nacu, partner la Enterprise Investors, şi vicepreşedintele Senatului, Teodor Meleşcanu, ambii amatori de trabucuri, spun că, în acest moment, în România, consumul este redus în comparaţie cu alte ţări. „În Parlament, de exemplu, eu ştiu doar 12 astfel de fumători“, a spus Meleşcanu.

Anual, se organizează obli­ga­toriu patru evenimente ­ofi­ciale, dintre care unul este o plecare în Cuba, la ­Festivalul de ţigări de foi.
Bogdan Ciocârlan, Manager El Unico

Top Cigar Club

185-41961-38_floridita_46.jpgEL FLORIDITA
Prima poziţie în topul realizat de AskMen.com

Havana este considerată „capitala mondială a trabucurilor“. Cel mai cunoscut client al localului a fost celebrul scriitor Ernest Hemingway.

185-41962-38_macanudoclub_46.jpgMACANUDO
Arome cubaneze în Statele Unite, la New York

Cei care frecventează acest club pot găsi peste 130 de tipuri de trabucuri cubaneze dintre cele mai scumpe, marca Cohiba şi Partagas, dar şi mărci de whisky.

185-41965-38_tynska_46.jpgTynska Bar & Books
Cehia este pe harta clubu­rilor pentru fumătorii de trabuc

Aflat la Praga, localul din oraşul vechi propune câteva tipuri de trabucuri dintre cele mai alese, de la Cohiba Esplendido până la Montecristo.

Te-ar putea interesa și: