Daca autoturismele din clasa mini gen Daewoo Tico sau Fiat Seicento indeplinesc conditiile de consum mic si usurinta in manevrare, ele sufera totusi la capitolul confort si spatiu de depozitare.
Clasa mica, superioara celei mini, pare sa rezolve si acest inconvenient major, iar vanzarile de pe piata romaneasca confirma apetenta romanilor pentru acest gen de autoturisme. Cel mai bun exemplu este Renault Clio Symbol. Constructorul francez a reusit sa vanda in primele noua luni ale anului pe piata romaneasca 1.705 bucati din acest model, in timp ce din fratele Renault Clio s-au comercializat doar 15 bucati. „Explicatia e simpla, spune analistul auto Florin Micu. Desi practic e vorba de aceeasi masina, Clio Symbol are portbagajul mult mai mare decat Clio (clasic). iar romanii au fost sensibili la acest amanunt. Faptul ca primul model e fabricat in Turcia, iar cel de-al doilea in Franta n-a mai contat.”
Skoda Fabia este modelul cel mai spatios
Dupa Renault Clio Symbol, cele mai mari vanzari pe acest segment au fost inregistrate de Skoda Fabia (1.030 unitati), Peugeot 206 (527 unitati) si Fiat Punto (271 unitati). Din clasa mica mai fac parte VWPolo, Opel Corsa, Hyundai Accent, CitroA