Potrivit unui comunicat remis de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, oferte privind candidaturile  pentru etapa de precalificare în vederea atribuirii acestui proiect au fost depuse de către cinci asocieri.

Potrivit premierului Victor Ponta, până la termenul limită au depus s-au înscris în cursă cinci consorţii.

"Începe dialogul competitiv. Astăzi mi-a adus dl Şova (Dan Şova, ministrul delegat pentru marile proiecte- nr), înainte să vin încoace şi m-am bucurat foarte tare, lista cu cei înscrişi pentru Piteşti-Craiova şi sunt cinci consorţii interesate de a executa Piteşti-Craiova şi acest lucru este un semn foarte bun. La Braşov-Comarnic sunt patru şi deja s-a trecut, acum se trece la dialogul competitiv’, declara, ieri, premierul Victor Ponta.

Acestea sunt:

1.         ASOCIEREA:

 A. OBRASCON HUARTE LAIN SA  ( Spania )

B. OHL ZS SA ( Spania )

          

2.         ASOCIEREA:

 A. CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD ( China )

B. DOGUS INSAAT VE TICARET SA ( Turcia )

C. EGIS PROJECTS ( Franta )

 

3.         ASOCIEREA:

 A. SC SPEDITION UMB SRL ( Romania )

B. SC TEHNOSTRADE SRL ( Romania )

C. SC VECTRA SERVICE SRL ( Romania )

 

4.         ASOCIEREA VIA SUBCARPATICA:

 A. STRABAG AG ( Austria )

B. STRABAG SE ( Austria )

C. VINCI SA ( Franta )

D. VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS ( Franta )

E. VINCI CONSTRUCTION TERRASSAMENT ( Franta )

F. AKTOR CONCESSIONS SA ( Grecia )

G. AKTOR SA ( Grecia )

 

5.         ASOCIEREA :

 A.    IMPREGILO SpA  ( Italia )

B.     SALINI SpA ( Italia )

Prima asociere a spaniolilor de la grupul OHL este cunoscută în România de la participarea la licitaţia atribuire a contractului de reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV Pan European, pentru
circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secţiunea
Coslariu-Sighişoara. Conform datelor financiare prezentate pe site-ul grupului, anul trecut spaniolii au obţinut un profit net de peste un miliard de euro, de patru ori mai mare decât cel înregistrat în anul anterior. Conform sursei citate, compania avea în construcţie anul trecut 11 autostrăzi, cu o lungime totală de 848 de km, 2 linii de cale ferată, 2 porturi şi un aeroport. Compania este cunoscută în special pentru construcţia autostrăzilor din Mexic (359 km) şi Peru (356 km).

Cea de-a doua asociere este formată de chinezii de la CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, cea mai mare companie din Republica Chineză în infrastructura rutieră, turcii de la DOGUS INSAAT VE TICARET şi francezii de la Egis Projects. Compania chineză a depus oferte şi pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, la care au mai depus oferte trei consorţii. Premierul Ponta declara că de ieri au început negocierile, iar ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, spunea că are în intenţie să atribuie contractul până în luna august, iar lucrările să înceapă din octombrie 2013.

A treia asociere este compusă din 2 companii deţinute de Dorinel Umbrărescu, unul dintre regii asfaltului. Grupul UMB a construit o porţiune din autostrada Bucureşti-Ploieşti, fiind compania care s-a încadrat în termenul negociat cu CNADNR, astfel că UMB nu a fost nevoit să achite penalizări către CNADNR. Mai mult, compania se poate lăuda că este prima din România care a finalizat lucrările la un tronson de autostradă de pe coridorul IV pan european cu 6 luni înainte de termenul contractual, chiar dacă este vorba de numai 9,5 kilometri. Companiile deţinute de familia Umbrărescu a câştigat şi licitaţia organizată de stat pentru construcţia a unei porţiuni de aproximativ 8 kilometri din Autostrada Transilvania.

Cea de-a patra asociere formată din Strabag-Vinci şi Aktor participă şi la licitaţiile pentru Comarnic-Braşov şi Autostrada de Centură a Capitalei. Cele trei companii au sau au avut mai multe contracte cu CNADNR.
Cea de-a cincea asociere este şi ea cunoscută pentru participarea la celelalte licitaţii şi pentru construcţia unui tronson de autostradă dintre Nădlac şi Sibiu.

Contractul de concesiune se referă la proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Drumului Expres /Autostrada Craiova – Pitesti* (Opţiunea pentru varianta de drum expres sau varianta de autostradă va fi luată în urma etapei de dialog competitiv cu candidaţii preselectati.). Lungimea noii autostrăzi sau drum expres va fi de 121,18 kilometri, iar reprezentanţii CNADNR au estimat valoarea proiectului la 7,27 miliarde de lei fără TVA (13,3 milioane de euro/km). Cu TVA, valoarea depăşeşte 9 miliarde de lei, ceea ce înseamnă peste 16,5 milioane de euro/km.

Conform anunţului CNADNR, principalele activităţi desfăşurate de concesionar în temeiul Contractului de concesiune de lucrari publice pentru constructia si operarea Drumului Expres/Autostrazii Craiova – Pitesti, includ:
•    a) Obtinerea finantarii pentru realizarea constructiei;
•    b) Proiectarea si elaborarea documentatiilor necesare obtinerii autorizatiilor si avizelor pentru executia lucrarilor;
•    c) Realizarea lucrarilor de constructie a Drumului Expres/Autostrazii Craiova – Pitesti;
•    d) Operarea si întretinerea Drumului Expres/Autostrazii Craiova – Pitesti.

Te-ar putea interesa și: