Pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti costul unui kilometru e de 7 milioane de euro, în timp ce tronsonul Bucureşti-Moara Vlăsiei un kilometru costă 8,2 milioane de euro.

Cei 60 de kilometri de autostradă, începuţi în 2007, au costat până acum bugetul de stat, peste 400 de milioane de euro.

O putem numi "autostrada nr. 15". Termenul initial pentru darea in funcțiune a autostrăzii fusese 15 decembrie 2011. Ulterior, oficialii vehiculasera data de 15 aprilie, pentru ca, la începutul anului, să fixeze data de 15 mai. Singura secțiune finalizată complet încă de la finele anului trecut este cea construită de Spedition UMB – în jur de 15 km dinspre Ploiești.

Cea mai interesantă variantă era ca această autostradă să se oprească la Km "0" al Bucureştiului.

La început, au fost un consorţiu format din trei firme. Fiind 3 firme româneşti, până la urmă s-au certat şi au rupt contractul, de la calitatea de consorţiu care se angajase cu statul român, până la urmă s-a spart consorţiul în 3 contracte.

EXPRORPIERI: Gigi Becali solicita un milion de euro pentru expropriere, iar Robert Negoiţă, patru milioane de euro.

Cu lucrările autostrăzii s-au luptat nu mai puțin de șase miniștri: Au început în mandatul lui Gheorghe Dobre de la PDL şi au continuat în mandatele lui Ludovic Orban(PNL), Radu Berceanu(PDL), Anca Boagiu(PDL), Alexandru Nazare(PDL) şi Ovidiu Silaghi(PNL).

Autostrada București – Ploiești cuprinde 17 poduri, 22 de pasaje, 64 de podețe și 5 noduri rutiere.

Pentru a vedea fotografii cu stadiul actual al autostrăzii, click aici.
Pentru a vedea cum arăta în urmă cu 10 zile, click aici